دريادار سیاری در جمع خبرنگاران:

ايران جزو کشورهای قدرتمندی است که توان حضور در آب‌هاي آزاد را دارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه برای اولین بار توانسته‌ایم از يک آبراه‌ مهم دنیا به نام تنگه مالاکا عبور کنیم، گفت: حضور در آب‌های آزاد، آرزوی هر کشوری است و غرور ملی به همراه دارد و ما جزو کشورهای قدرتمندی هستیم که می‌توانیم در دریاهای آزاد حضور پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر دریادار حبیب‌الله سیاری" در حاشیه "همایش ملی طب پیشگیری امداد و درمان دریایی بر روی شناور‌های سطحی و زیر‌سطحی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر کدام از يگان‌های نیروی دریایی که در آب‌های آزاد حرکت می‌کنند، آمادگی و امکانات لازم را برای انجام کار مأموریتی خود در دریا دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما مطابق با مقررات بین‌المللی در دریای آزاد دریانوردی می‌کنیم و به مأموریت خود ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به حضور ناو‌گروه 24 نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس آرام تصریح کرد: حضور در مجامع و صحنه‌های بین‌المللی و در عرصه آب‌های آزاد حائز اهمیت بسیاری است.

سياری تصریح کرد: برای اولین بار توانسته‌ایم از یکی از آبراه‌های مهم دنیا به نام تنگه مالاکا عبور کنیم و از امروز صبح در اقیانوس آرام حضور داشته باشیم. ان‌شاءالله در چند روز آینده در یکی از بنادر کشور چین به منظور تحکیم روابط صلح و دوستی پهلو می‌گیریم و ناو‌گروه ما بعد از چند روز منطقه را ترک کرده و در مسیر مأموریت خود قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره چگونگي تعامل این ناو‌گروه در مسیر با کشورهای دیگر گفت: دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌هاست و ما تعامل با همه کشورهایی که در این مسیر هستند را دنبال می کنیم و طبق تأکیدات فرمانده معظم کل قوا حق عبور از آب‌های آزاد را داریم، اما در مسیر عبورمان هیچ‌گاه به مرزهای آبی و منافع دیگران تعدی و تجاوزی نداریم و مطابق مقررات قوانین بین‌المللی در آب‌های آزاد دریانوردی می‌کنیم. در حاشیه تنگه مالاکا همه کشورهای آسیای جنوب شرقی واقع شده‌اند که تعامل خوبی با آنها داریم.

وی با اشاره به اهداف این دریانوردی اظهار داشت: حضور در آب‌های آزاد، آرزوی هر کشوری است و غرور ملی به همراه دارد و ما جزو کشورهای قدرتمندی هستیم که می‌توانیم در دریاهای آزاد حضور پیدا کنیم.

سياری افزود: ناوگروه‌های ما در جاهای مختلف پهلو‌گیری کرده و مأموریت خود را انجام می‌دهند که امروز در چین حضور دارند و احتمالا در ادامه حرکت خود در سریلانکا و شاید عمان نیز پهلو‌گیری کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره شرایط پزشکی و درمانی ناوگروه اعزام شده گفت: به لطف خدا و با همت بلند عزیزان در فرماندهی بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران و اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی، امروز در ناوهای اعزامی ما به دریا امکانات لازم را برای بهداشت و درمان کارکنان پیش‌بینی کرده‌ایم، مخصوصا این ناو‌گروه که مسافت طولانی‌تری را طی کرده و در آب‌های اقیانوس آرام حضور دارد و می‌توانیم هرگونه نیازمندی آن را تأمین کنیم.

وی در پاسخ به اين سوال که آیا حضور در دریاها می‌تواند پیام‌آور بی اثر کردن تحریم‌ها باشد، اظهار داشت: اگر تحریم اثر‌گذار بود ما امروز توانمندی هدایت ناوهای خود را در دریاهای آزاد نداشتیم، لذا ما این توانمندی را داریم که از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده کرده و ناوهایمان را آماده به کار نگه داریم و برای نشان‌دادن این آمادگی در عرصه آب‌های آزاد حضور پیدا می‌کنیم.

سیاری افزود: این نشان از این است که ما برای ساخت، تعمیر و حضور خود در این عرصه از همه تحریم‌ها عبور کرده و کاملا متکی به خود هستیم و مأموریتمان را با موفقیت انجام می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينکه آیا رزمایش مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه انجام می‌شود، گفت: هر موقع لازم به این کار باشد، این رزمایش را انجام خواهیم داد.

وي با اشاره به رونمایی از بیمارستان‌های صحرایی در حاشیه همایش ملی طب پیشگیری امداد و درمان دریایی اظهار داشت: ما می‌توانیم پزشکان خود را به مناطق و پایگاه‌های دریایی منتقل کنیم و خدماتی که در آنجا ارائه می‌شود را از همین‌جا می‌توان ارائه کرد و استفاده لازم را برد که برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و در پزشکی دریایی پیشرو هستیم.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: سیاری ، اقیانوس ، آرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار