سردار فتحیان در همایش ملی طب دریایی تشريح کرد

نقش موثر شهيد سرلشکر بابایی در عمليات کربلاي 5

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بيان اینکه مشکلات امروز قابل مقایسه با سختی‌های دوران دفاع مقدس نیست،‌ گفت: در عملیات کربلای 5 شرایط آن‌قدر سخت بود که شهيد سرلشکر "عباس بابایی" شخصا برای انتقال مجروحین وارد عمل شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار سرتیپ نصرالله فتحیان" در دومین "همایش ملی دوسالانه طب پیشگیری، بهداشت،‌امداد و درمان دریایی در شناورهای سطحی و زیرسطحی" که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، اظهار داشت: روز جمعه اولین  جشنواره علمی شهید رهنمون در منطقه عملیاتی خیبر و بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیاء که در همان منطقه واقع بود، برگزار خواهد شد و از تعدادی شهدای شاخص پزشکی نیروهای مسلح تجلیل به عمل خواهد آمد.  
 
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در عملیات کربلای 5، پنجاه‌ هزار مصدوم و مجروح از جمله مجروحین شیمیایی وجود داشتند و در عملیات والفجر 8، بیمارستان خودمان دو بار مورد هجوم قرار گرفت و رئیس بیمارستان و همه پرسنل آن شیمیایی شدند؛ از جمله دکتر شهرزاد رئیس بسیجی این بیمارستان برای معالجه به آلمان برده شد، اما دشمنان ما اعلام کردند که باید بررسی کنیم آیا او شیمیایی بوده یا نه، تا این حد با ما دشمنی می‌ورزیدند و همه دنیا از یک فرد دیوانه به نام صدام حمایت می‌کردند.  
 
وی تصریح کرد: در عملیات کربلای 5 امکان انتقال مجروحین نبود و فرودگاه اهواز را زده بودند و همه راه‌های دیگر نیز بسته شده بود.
 
سردار فتحیان با اشاره به اینکه شرایط امروز اصلا قابل مقایسه با جنگ نیست، گفت: بیش از 14 هزار پزشک و پیراپزشک و پرستار بر سر مجروحین حاضر بودند و حتی "شهيد سرلشکر عباس بابایی"، تلفن منزل خود را در اختیار ما گذاشته بود که اگر تاخیری در انتقال مجروحین صورت گرفت با او تماس بگيريم. شهید بابایی در آن زمان سرهنگ بود و من با ايشان تماس گرفتم و این مرد الهی، بااراده خودش آمد و در پایگاه صحرایی نشست؛ اگر او نمی‌آمد با مجروحین و مصدومین زیادی که داشتیم دچار مشکل بیشتری می‌شدیم.  
 
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: به لطف پروردگار و اراده الهی و هدایت امام خمینی(ره) از آن شرایط سخت به صورت مظلومانه عبور کردیم و امروز کشوری مقتدر هستیم که تحت رهبری جانشین بر حق امام(ره)، کسی در راس کشورمان است که در همه ابعاد به لطف پروردگار توانا است.  

انتهای پیام/ش
برچسب ها: فتحیان ، همایش ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناصر آقائی
۰۹:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۲
سلام و درود خدا بر عباس بابای عزیز . خداوند روحش را با تمامی شهدای اسلام و انقلاب شاد گرداند. انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۲
سلام درود خدا بربابای عزیز روحش شاد
آخرین اخبار