در تخصیص بودجه دانشگاهی ساحلی باید تجدید نظر شود

رئیس دانشگاه دریا نوردی و علوم دریایی چابهار گفت:برنامه ریزی و تخصیص بودجه باید با توجه به شرایط خاص منطقه ای و زیر ساخت ها و امکاناتی که در آن وجود دارد لحاظ شود، در تخصیص بودجه مشکلات دانشگاه های خاص کمتر دیده می شود.

دکتر امین بهزاد مهر، رئیس دانشگاه دریا نوردی و علوم دریایی چابهار در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در بحث تخصیص بودجه علاوه بر شاخص های استانداردی که با همفکری وزارت علوم و سازمان نظارت و راهبردی ریاست جمهوری دیده می شود، مسائل و مشکلات مربوط به دانشگاه های خاص کمتر دیده شده است.

وی گفت: در این دانشگاه باید آب شرب و بهداشتی را با هزینه خود تهیه کنیم هزینه یک لیتر آب شرب نزدیک به هزینه یک لیتر آب معدنی است ولی این هزینه در هیچ جای بودجه منظور نشده است.

بهزاد مهر تصریح کرد: در 12 ماه سال و 24 ساعته باید سیستم سرمایش در حال فعالیت باشد هزینه های برق، تعمیر و خوردگی و فرسایش تاسیسات در مناطق جنوبی و ساحلی بسیار زیاد سیاست ولی در سیستم بودجه ریزی این پارامترها دیده نمی شود و ضریب منطقه ای جوابگوی تمام این پارامترها نیست.

بهزاد مهر اظهار کرد: این ها هزینه و فشارهایی به دانشگاه وارد می کند که دانشگاه در جبران و تامین آن با مشکل مواجه می شود .

وی عنوان کرد: برنامه ریزی باید با توجه به شرایط خاص منطقه ای و زیر ساخت ها و امکاناتی که در آن منطقه وجود دارد لحاظ شود./ح
برچسب ها: بودجه ، دانشگاه ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار