قزوین/

اطلس شهر قزوین رونمایی ‌شد

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: اطلس شهر قزوین برای دومین‌‌بار در کشور و برای نخستین‌بار در قزوین در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری در برج میلاد رونمایی ‌شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمداسماعیل حافظی در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری در برج میلاد تهران اظهار داشت: اطلس شهر قزوین با حضور مسئولان از جمله نصرتی شهرداری قزوین، خورشیدی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و کبودوند عضو شورای اسلامی شهر قزوین رونمایی شد.

این مسئول با بیان اینکه اطلس شهر قزوین در 400 صفحه تدوین شده است، متذکر شد: این اطلس در 9 فصل از جمله سرزمین ویژگی اجتماعی فرهنگی قزوین، سرزمین ویژگی اقتصاد شهری، سرزمین ویژگی میراث فرهنگی و سرزمین ویژگی حمل و نقل تدوین است.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین عنوان کرد: اطلس شهر قزوین ساده و یکپارچه تدوین و مستند شده است که هر فردی می‌تواند با ورق زدن این اطلس به راحتی از آن استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه اطلس شهر قزوین منبع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این شهر است، اذعان داشت: در این اطلس آثار مختلفی از جمله پیشینه تاریخی، آثار تاریخی، سرشماری جمعیتی و توسعه شهری بعد از انقلاب اسلامی جمع‌آوری و سندسازی، مستندسازی و شناسنامه‌دار شده است.

حافظی با بیان اینکه از 73 منبع اطلس شهر قزوین تدوین شده است، اظهار داشت: فرآیند اطلس شهری در 15 ماه تهیه شده و در مدت پنج ماه صفحه‌آرایی و ویراستاری آن صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه اطلس شهر قزوین مجموعه‌ای از نقشه جغرافیای است، عنوان کرد: این اطلس به عنوان ابزار کوچک برای تصمیم‌گیری در اختیار مدیران قرار گرفته است تا تصمیم‌های شهری را بر اساس این اطلس انجام دهند.

وی با بیان اینکه با زبان علمی و به‌روز می‌توان گردشگری را در قزوین توسعه داد، ابراز داشت: با دسترسی به اطلاعات کامل و کافی می‌توان این هدف را در زمان کوتاه‌تری محقق کرد.

مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین عدم جمع‌بندی کثرت اطلاعات حوزه شهری را آفت عنوان کرد و گفت: این اطلاعات در اطلس شهر قزوین جمع‌بندی و مستندسازی شود تا مسئولان مربوطه بتوانند از این اطلاعات استفاده بهینه کرد.
برچسب ها: شهرداری ، اطلس ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.