حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در جمع خبرنگاران:

فيلم دادگاه "سعيد مرتضوي" به دست من نرسيده است/ فرصت دفاع متهمان "كهريزك" در دادگاه بعدي

سخنگوي قوه قضاييه گفت: فيلم دادگاه مرتضوي به دست من نرسيده و اصلا قرار نبوده كه من اين فيلم را دريافت كنم.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان گلستان حجت‌الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي دادستان کل کشور در حاشيه دومين روز سفر مسئولان عالي قضايي به استان گلستان در جمع خبرنگاران درباره اتهام معاونت در قتل "سعيد مرتضوي"، اظهار داشت: اين مورد نيز در کيفرخواست سعيد مرتضوي آمده است و معاونت در قتل به وي تفهيم شده است.

سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: هنوز موقع دفاع مرتضوي نرسيده است و در دادگاه قبلي نيز شکات شکايت خود را عنوان کرده‌اند لذا در جلسه بعد متهمين نيز از خود دفاع خواهند کرد.

وي در خصوص اجزاي احکام پرونده برزگ فساد 3 هزار ميلياردي گفت: پرونده براي اجراي حکم به دادگاه فرستاده شده و پس از اقدامات اداري احكام به اجرا درخواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي افزود: متهمين اين پرونده کارهاي اداري و مالي دارند و بايد رد مال صورت بگيرد زيرا جزاي نقدي دارند که توسط قاضي سراج به دادسرا ارسال شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال دارد برخي حکمشان نقض شود، اظهار داشت: برخي مواردي که نقض شده دو دسته‌اند موارد اول که نقض شده در مورد تطميع نقض شده که 20 سال مجازات محروميت بوده و نقض شده که اين مورد، مورد قابل توجهي نبوده يا دو نفر از آن‌ها نيز به خاطر يک چهارم پول پرونده مورد اختلاس نقض شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي در خصوص اين که احتمال برگزاري دادگاه تجديد نظر براي تجديد احکام آن‌ها وجود دارد يا خير گفت: با توجه به اين که هنوز احکام اعدام صادر نشده اگر دادگاه تجديد نظر ضرورت بداند تشکيل مي‌شود.

وي در خصوص اين که آيا پرونده‌اي در رابطه با پرونده "فائزه هاشمي" به دليل ايجاد اغتشاش در زندان تشکيل شده است، گفت: پرونده‌اي در اين خصوص تشکيل شده و به دادگاه رفته اما هنوز تعيين و تکليف آن را نمي‌دانم.

دادستان کل کشور در خصوص برگزاري دادگاه "مهدي هاشمي" گفت: من اصلا اطلاعي ندارم ولي قاعدتا زماني که مقدمات فراهم شود هر چه زودتر اين دادگاه انجام خواهد شد.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره اين که فيلم دادگاه مرتضوي به دستتان رسيده يا خير گفت: اين فيلم نبايد به دست من برسد و اصلا به چه مناسبتي بايد به دست من برسد و چه کسي اين حرف را زده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دادستان ، دادگاه ، مرتضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار