معاون سامانه امور جوانان:

تعیین و سنجش شاخص های امور جوانان/مشخص شدن تکالیف دستگاه ها در حوزه جوان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: شاخص های امور جوانان مورد سنجش و ارزشیابی قرار خواهد گرفت.

محمد صادق اکبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه شاخص های ساماندهی امور جوانان که شامل 3 راهبر و 17 عرصه و 300 شاخص ارزشیابی است که با حضور نمایندگان دستگاه ها و رئیس جمهور و اعضای شورای عالی جوانان به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه شاخص های ساماندهی امور جوانان تغییری نداشته است بیان داشت: این شاخص ها به زودی ابلاغ و اجرا خواهد شد.
معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: توسط وزارت ورزش و جوانان و با همکاری مرکز آمار از طریق سامانه جامع اطلاعاتی جوانان این شاخص ها سنجش و تعیین می شود و بخشی از شاخص ها از طریق سامانه های داده های ثبتی کشور که توسط مرکز آمار تهیه می شود مورد سنجش قرار می گیرد.
اکبری افزود: برخی از شاخص ها از طریق داده های ثبتی و برخی دیگر از طریق پیمایشی سالیانه که توسط وزارت ورزش و جوانان انجام می شود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: این اطلاعات باید از طریق سامانه اطلاعات به روز و در فرصت مناسب در دسترس دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا دستگاه مربوطه بتواند برنامه ریزی لازم را برای جوانان داشته باشد.
اکبری گفت: ماده 41 برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس تکالیف هر کدام از دستگاه ها را در حوزه جوان به تفکیک روشن کرده است و در ردیف ساماندهی امور جوانان مقرر شده ذیل اعتبارات دستگاه ها تکالیف ایجاد و از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری و به شورای عالی جوانان گزارش داده شود.
معاون ساماندهی امور جوانان با بیان این مطلب که کلیه دستگاه های مربوطه عضو شورای عالی جوانان هستند خاطر نشان کرد: تکالیف دستگاه ها در حوزه جوان از سوی وزارت ورزش و جوانان با دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار