شيراز/

نویسنده «پایی که جا ماند» سراغ «زندان‌های مخفی‌ آمریکا در جهان» می‌رود

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» گفت: در حال نگارش کتابی به‌نام «زندان‌های مخفی آمریکا در جهان» است.

                                                                                                                                                                                                                                                                  به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید ناصر حسینی‌پور صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه این شهر اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، آثار نوشته شده درباره دفاع مقدس، گنجی است که باید به آن اهمیت داد و لازم است که دانشجویان در این زمینه ورود پیدا کنند و با این کار سهم و جایگاه خود را در پیچ مهم تاریخی مشخص کنند.

وی ادامه داد: ما در بحث بیداری اسلامی و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، کارنامه خوبی نداریم و با توجه به اینکه شاهد رکود جنبش دانشجویی هستیم لازم است که این جنبش با تلاش در این زمینه‌ها، جایگاه خود را در پیچ مهم تاریخی مشخص کند.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اضافه کرد: سال‌ها انتظار کشیدیم تا شعار‌هایی را که در جریان انقلاب فریاد می‌زدیم، بر زبان مردم جهان نیز جاری شود، اما اکنون که ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند ما در این جریان بسیار ضعیف عمل می‌کنیم.

حسینی‌پور افزود: دانشجویان باید از این فرصت به وجود آمده که همان به پا خواستن مسلمانان و مردم جهان است، بیشترین استفاده را داشته باشند و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این راستا تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حال نگارش کتابی به‌نام «زندان‌های مخفی آمریکا در جهان» است، بیان داشت: آمریکا در تمام کشور‌های دنیا به جز ایران زندان‌ دارد و ما باید از راه تالیف و ساخت آثار هنری، راهبرد خصمانه مستکبران را به مردم جهان ارائه دهیم.

در پنجمین سالگرد خاکسپاری شهیدان گمنام در دانشگاه شیراز، مجمع یادواره شهدای دانشجویان این دانشگاه با دعوت از این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، این روز را گرامی داشت.

سید ناصر حسینی‌پور از رزمندگان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» با ارائه 32 مقاله و بیش از 808 سخنرانی پیرامون شهید و شهادت، در راه ترویج ادبیات دفاع مقدس در کشور تلاش می‌کند.

کتاب «پایی که جا ماند» در سال 1390 وارد بازار شد و تاکنون 40 بار تجدید چاپ داشته است.

مقام معظم رهبری بر کتاب «پایی که جا ماند» پی‌نوشتی را مرقوم فرموده‌اند که در آن اشاره شده است: تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد.

ایشان فرموده‌اند: این یک روایت استثنایی از حوادث تکان‌دهنده‌ای است که از سویی صبر و پایداری و عظمت روحی جوان‌مردان ما  و از سویی دیگر پستی و خباثت و قساوت نظامیان و گماشتگان صدام را جزو به جزو و کلمه به کلمه در برابر چشم و دل خواننده می‌گذارد و او را مبهوت می‌کند.

معظم‌له در ادامه نوشته‌اند: احساس خواننده از یک سو شگفتی و تحسین و احساس عزت است، و از سویی دیگر غم و خشم و نفرت./ج1

برچسب ها: نویسنده ، نگارش ، عزت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.