زاهدان/رئیس شبکه بهداشت و درمان سرباز:

سلامت مردان موجب ارتقای سلامت نیروی کار جامعه می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرباز گفت: سلامت مردان موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، حسین معین اظهار داشت: به مناسبت هفته سلامت مردان در شهرستان سرباز، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی نامگذاری روز ملی سلامت مردان، حساس سازی جامعه، آموزش و فرهنگ‌سازی نسبت به سلامت مردان است افزود: در این دوره‌های آموزشی روش‌هایی برای کم کردن استرس، مضرات دخانیات، راهکارهای کاهش وزن و پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌هایی که بیشتر مردان مستعد ابتلا به آن هستند آموزش داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرباز ادامه داد: مردان حدود نیمی از جمعیت کشور و بخش اعظم نیروی مولد و فعال جامعه را تشکیل می‌دهند و دارای نقشی کلیدی در خانواده و جامعه هستند که توجه به سلامت آنان همانند سایر اقشار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین علت وزارت بهداشت هفته اول  اسفند ماه هر سال را به عنوان هفته سلامت مردان ایرانی (سما) نامگذاری کرده است.

معین بیان داشت: سلامت مردان موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور می‌شود و مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری قرار دارند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می‌اندازند.

وی گفت: نصب پلاکارد در سطح شهرستان، ارسال بسته‌های آموزشی به ادارات مختلف شهرستان، توزیع پمفلت در دبیرستان‌های پسرانه، اطلاع‌رسانی به رابطان متخصص ادارات در زمینه هفته سلامت مردان، آموزش به رابطان سلامت شهرستان و رابطان متخصص ادارات درباره بیماری‌های شایع مردان و... از دیگر برنامه‌های هفته سلامت مردان در شهرستان سرباز است.
برچسب ها: سلامت ، مردان ، سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.