اردبیل/

مردم از خرید مازاد اجتناب کنند/ تنظیم بازار با محدودیت صادرات به سایر استان‌ها

استاندار اردبیل گفت: مردم فهیم اردبیل باید از خرید مازاد و اضافه کالاهای اساسی در ایام پر مصرف عید خود‌داری کنند، چرا که خرید به میزان مصرف به تنظیم بازار کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد امروز در جلسه شورای تنظیم بازار استان اردبیل افزود: در آستانه عید نوروز به تبع خرید بیشتر مردم شاهد تقاضای زیادتری هستیم اما در این بین عده‌ای سعی می‌کنند با خرید مازاد برای ماه‌های بعد خود ذخیره‌سازی کنند که ضرورت دارد در این فصل از این اقدام اجتناب شود.

وی گفت: ما بر اساس دو برابر نیاز شهروندان تزریق کالاهای اساسی را انجام می‌دهیم و از مردم انتظار داریم به میزان نیازشان خرید کنند و از خرید مازاد گوشت قرمز و سفید، برنج، میوه و ... که گاه به هدر رفته و مصرف مازاد دور ریز به حساب می‌آید، اجتناب کرده و زمینه خرید به میزان نیاز شهروندان را فراهم کنند.

نیکزاد افزود: ما به صورت هفتگی جلسات تنظیم بازار را برگزار می‌کنیم و انتظار داریم پیگیری همین روند به کنترل قیمت‌‌ها و نظارت بیشتر منجر شود که در صورت نیاز هفته‌ای دو جلسه شورای تنظیم بازار را برگزار خواهیم کرد.

نیکزاد افزایش 20 درصدی نرخ کرایه‌های حملو نقل عمومی را در این ایام یک اعلام سراسری و حرکت معمول سالانه توصیف کرد و گفت: به دلیل آن که این وسایط نقلیه یک سر پر و یک سر با ظرفیت کم تردد می‌کنند از 25 اسفند تا 15 فروردین این افزایش قیمت اعمال می‌شود و بعد از تعطیلات نوروزی این قیمت به نرخ سابق برمی‌گردد.

استاندار اردبیل ضرورت نظارت دقیق بر این افزایش 20 درصدی نرخ را یادآور شد و افزود: انتظار داریم رقم کرایه از این 20 درصد بیشتر نباشد تا گله‌مندی مردم را شاهد نباشیم.

رئیس شورای تنظیم بازار همچنین گفت: با توجه به اینکه خریدها در این ایام بیشتر از روزهای گذشته است، فروشندگان نیز باید انصاف را رعایت کرده نرخ کالای خود را کاهش دهند تا هم بر اثر فروش زیاد سود کرده باشند و هم رضایت مشتری و بالاتر از آن رضایت الهی را کسب کنند.

استاندار اردبیل افزود: ما زمان توزیع میوه شب عید را از 23 اسفند تا 15 فروردین ماه قرار دادیم تا مردم خرید میوه مورد نیاز خود را به تدریج انجام دهند، در غیر این صورت خرید مازاد جز دور ریز هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نیکزاد در خصوص آزاد بود و یا ممنوعیت خروج دام و مرغ کشتار شده نیز گفت: این امر باید متناسب با وضعیت بازار صورت بگیرد چرا که اگر قرار است قیمت در داخل استان افزایش یابد و یا کمبودی مشاهده شود بایستی اعمال محدودیت صورت بگیرد وگرنه این کار نیز مانع و مشکل به وجود خواهد آورد./س

برچسب ها: اردبیل ، تنظیم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.