رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه تشکیل نخستین صندوق پژوهش و فناوری غرب کشور در کرمانشاه به‌عنوان یک ساختار حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان را به فن‌آوران استان نوید داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد10 کشور نخست غنی دنیا، هفتاد درصد ثروت‌هایشان، غیرمحسوس است، در حالی‌که این نسبت در کشورهای فقیر سی درصد است.

بهروز بادکو ادامه داد: وظیفه اصلی پارک‌ها و مراکز رشد، شناسایی مبتکران خلاق و کمک به آن‌ها برای تبدیل علم و ایده به محصولات و خدمات دانش‌بنیان قابل فروش است.

وی تصریح کرد: رساندن این محصولات و خدمات به تولید انبوه، در واقع کمک به افزایش ثروت‌های غیرمحسوس جامعه است.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر اینکه توسعه فناوری از مراکز رشد آغاز می‌شود، تاکید کرد: ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور از پنج سال پیش در استان کرمانشاهآغاز شد و در حال حاضر هفت مرکز رشد در استان فعال است.

بادکو با بیان اینکه هر چه مراکز رشد کوچک‌تر باشند، بهره‌وری بیشتری دارند و دست‌رسی مخترعان و صاحبان ایده به آن‌ها ساده‌تر خواهد بود، تاکید کرد: به‌همین منظور و با رعایت پراکندگی جغرافیایی،2 مرکز در کرمانشاه و پنج مرکز در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آباد غرب، سنقر، روانسر و سرپل‌ذهاب مشغول فعالیتند.

وی تشکیل نخستین صندوق پژوهش و فناوری غرب کشور در کرمانشاه به‌عنوان یک ساختار حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان را به فن‌آوران استان نوید داد و افزود: برای حمایت از ایده مبتکران و مخترعان، با کمک استانداری مجوز صندوق پژوهش و فناوری اخذ شده و مراحل ثبت صندوق در حال انجام است./س

برچسب ها: صندوق ، پژوهش ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.