مشهد/

ناجیان آب کشاورزی به نجات آب خراسان رضوی آمدند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: ناجیان آب کشاورزی به نجات آب استان آمدند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد احمد ذوقی در مراسم افتتاحیه طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی خراسان‌رضوی در مجتمع فرهنگی شهید عباس‌زادگان اظهار کرد: طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی با هدف آغاز مسیی برای نجات آب و در واقع نجات آینده نگران‌کننده خراسان‌رضوی در سال تحصیلی 88-89 به اجرا درآمد و هر ساله این طرح با مشارکت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و آب منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب برای 300 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی و در دو هزار و 700 مدرسه خراسان‌رضوی به طور رسمی آغاز شده و در سال جاری به این طرح دو مقطه پنجم و ششم ابتدایی نیز اضافه می‌شود.

ذوقی بیان کرد: در راستای این طرح جزوه، دفترچه و لوح‌فشرده آموزشی معلمان برای آشنایی با مباحث مربوط به آب‌های زیرزمینی  و همچنین دستورالعمل اجرایی این طرح در اختیار تمامی مدارس خراسان‌رضوی قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد: همچنین برای تمامی مربیان و معلمان این مدارس بیش از یک میلیون نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بزرگ دیوارنویسی و روزنامه‌دیواری تنها بخشی از مشارکت دانش‌آموزان در این طرح است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان براساس مطالب آْموزش دیده در این طرح به تولید آثار علمی، هنری و فرهنگی می‌پردازند.

ذوقی با اشاره به حضور 8 هزار دانش‌آموز ناجی در خراسان‌رضوی، ادامه داد: در هر مدرسه‌ای تعدادی از دانش‌آموزان علاقه‌مند و فعال به عنوان ناجی آب کشاورزی در نظر گرفته شده و کتابچه‌های تخلفات آبی در اختیار آنها قرار گرفته است که مانند همیاران پلیس فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تاکید کرد: در انتهای طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی خراسان‌رضوی برنامه ارزیابی با برگزاری پس‌آزمون و پیش‌آزمون برگزار شد سپس نتایج توسط تیم ارزیابی جمع‌آوری و تحلیل، و نتایج نشان داد که به طور کلی افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به پیامدهای منفی برداشت از منابع آب زیرزمینی بالغ بر 15 درصد است.

ذوقی خاطرنشان کرد: طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی با هدف آگاهی بخشی، حساس‌سازی و آموزش راهکار در زمینه مسائل آب خراسان‌رضوی برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و پنجم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی 91-92 اجرا می‌شود/س  

 

 

 

برچسب ها: ناجیان ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.