استاد محمد ابراهیم جعفری از پیشکسوتان عرصه نقاشی کشور با تقدیر از برپایی نمایشگاه و حراج «تابلوهای کوچک»، اینگونه آثار را نشات گرفته از خلوص هنرمند دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گالری آریا، این استاد پیشکسوت هنر درباره برپایی دومین نمایشگاه «تابلوهای کوچک» گفت: در ابتدا باید از این حرکت گالری آریا تقدیر کرد که با شناسایی از فضای موجود جامعه و عرصه هنر، اقدام به برپایی چنین نمایشگاهی کرده است و این از نگاه هنرمندان مدیر گالری آریا برمی‌آید. اینکه من نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردم برای ارج نهادن به این حرکت سنجیده هنری است.  
وی ادامه داد: از سوی دیگر اینکه این نمایشگاه با هدف بررسی موجودیت هنری یک اثر بدون ابعاد آن برگزار شده نیز بر غنای هنری این نمایشگاه افزود است؛ زیرا اگر به تاریخ هنر مراجعه کنیم در خواهیم یافت در این کتب ما آثاری را می‌بینیم که ابعاد آن برای ما مهم نیست، بلکه ارزش هنری و ایده آنها برای مخاطب مهم است. در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز به همین شکل است. من در نمایشگاهی دیدم آثار چند متری هنرمندی همچون «دیوید هاکنی» در کنار آثار کوچک «هنری مور» قرار گرفته و هر دو این آثار به یک میزان نقد و تحلیل به همراه خود داشته‌‌اند.
استاد جعفری گفت: اگرچه برای هنرمندان حرفه‌ای ما جا افتاده است که خلوص آثار در ابعاد کوچکتر بسیار بیشتر است و کار تکنیکی آن نیز دشوارتر، اما این مسئله در نگاه هنرمندان جوان و عموم مردم به صورت جدی جانیفتاده است که از همین رو برپایی نمایشگاه «تابلوهای کوچک» ارزشمندتر جلوه ‌می‌کند.
او افزود: اینکه آثار بیش از 300 هنرمند باسابقه و جوان در کنار هم قرار می‌گیرد و مخاطب در کنار هم این آثار را می‌بیند، بر حس زیباشناسی او تاثیر می‌گذارد و می تواند یک مقایسه هنری از آثار هنرمندان داشته باشد. به طور مثال در کارگاه من یک کار کوچک از سهراب سپهری قرار دارد  و در کنار آن نیز یک اثر از حسین کاظمی در ابعاد بزرگ، اغلب افرادی که به کارگاه می‌آیند از کنار این اثر کوچک رد می‌شوند، ولی وقتی که می‌فهمند اثر سهراب است، جلب توجه می‌کند و دیده‌ام بسیاری را که مدت‌ها در برابر این کار می‌ایستند و آن را تماشا می‌کنند.
این پیشکسوت نقاشی در پایان گفت: این نمایشگاه از سوی دیگر نیز باعث می‌شود که مخاطبانی که دوست دارند آثاری اصیل داشته باشند بتوانند قدرت خرید داشته باشند. من نیز به عنوان یک نقاش خوشحال می‌شوم که اثری از من در ابعادی کوچک در خانه هموطنان قرار بگیرد.  
 لازم به یادآوری است، دومین نمایشگاه و حراج «تابلوهای کوچک» با آثار 325 هنرمند از  روز جمعه 4 اسفندماه در گالری آریا برپاشده و تاکنون بیش از 200 اثر این نمایشگاه به فروش رسیده است.
این  نمایشگاه با هدف جمع‌آوری مجموعه آثاری که ارزش هنری آنها را اندازه اثر تعیین نمی‌کند، در قالب نقاشی، طراحی، چاپ دستی و تصویرسازی برپا شد و آثار هنرمندانی پیشکسوت و باسابقه‌ای چون کامبیز درم‌بخش، محمد ابراهیم جعفری، پریوش گنجی، گیزلا وارگاسینایی، سیروس آقاخانی، هوشنگ هاتفی، شاهو بابایی، علیرضا سعاتمند و.... تا هنرمندان جوانی که تاکنون نمایشگاهی نداشته‌اند، را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.  
در حال حاضر علیرضا سعادتمند با فروش 30 اثر، کامبیز درم‌بخش با فروش 18 اثر و رضا هدایت با فروش 11 اثر در صدر آمار فروش بخش نمایشگاهی ایستاده‌اند. همچنین در بخش حراج نیز آثار محمد ابراهیم جعفری و علیرضا سعادتمند با بیشترین استقبال روبرو بوده اند مواجه هستند.
آثار دومین نمایشگاه و حراج «تابلوهای کوچک» بین 100 تا 250 هزار تومان قیمت ثابت دارند و هر اثری که به فروش می‌رسد، اثری دیگری جایگزین آن می‌شود. در بخش حراج نیز یک دیوار گالری به آثار این بخش اختصاص یافته و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت. شیوه حراج نیز بدین صورت است که بر اساس قیمت پایه 200 هزار تومان، هر لیبلی که بر روی اثر بخورد به معنای این است که 50 هزار تومان به قیمت کار افزوده خواهد شد. به این صورت قیمت نهایی و خریدار نهایی نیز در پایان نمایشگاه در روز 20 اسفند ماه مشخص می‌شود.
گفتين است؛ نمایشگاه "تابلوهای کوچک" تا 20 اسفندماه در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، کوی زرین، شماره 10 میزبان علاقمندان است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار