ایران با افزایش 2 برابری در تولید علوم دارویی و دارو شناسی و سم شناسی در سال 2012 سه درصد تولید علم جهان را از آن خود کرد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه : ایران در سال گذشته میلادی ، 3 هزار و 270 مقاله در علوم دارویی و دارو شناسی منتشر کرده است گفت : تحقیق در موضوعاتی مانند علوم دارویی ، دارو شناسی ، سم شناسی ، سلول های بنیادی ، نانو فناوری ، انرژی های نو و سایر رشته های تخصصی ، ساختارهای فکری پژوهشگران ایران را متحول ساخته است.

مهراد افزود : از ابتدای امسال 4 هزار و 450 مقاله از محققان و پژوهشگران ایران در پایگاه تامسون رویترز نمایه سازی شده که با ثبت این رکورد ، ایران در رتبه 16 تولید علم جهان قرار گرفته است .

وی گفت : تخصص گرایی در پژوهشهای علمی رایج و متداول شده است و اکنون متخصصان بیشتری در حوزه های علم و فناوری پژوهش می کنند که در مقایسه با سالهای قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و بعد از هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرد.

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است./س

برچسب ها: تولید ، علوم ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.