هرمزگان/

بومی‌سازی 1200 قطعه در کارخانه فولاد هرمزگان

معاون فناوری شرکت فولاد هرمزگان گفت: با استفاده از مهندسی معکوس تاکنون هزار و 200 قطعه در کارخانه فولاد هرمزگان بومی‌سازی شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مهدی زارعی امروز در نشستی در همین راستا اظهار داشت: برای بومی سازی قطعه و نیز ساخت در داخل باید قبل از هرگونه اقدامی فرآیند مهندسی معکوس مرتبط با آن را طی کرد، با توجه به اینکه زمان کوتاهی از شروع این فرآیند در فولاد هرمزگان می‌گذرد، تاکنون بیش از پنج هزار دفترچه مهندسی معکوس تهیه شده و از این تعداد بیش از هزار و 200 قطعه بومی سازی شده است که یکی از مهم‌ترین قطعات در این کارخانه سگمنت‌های خطوط ریخته گری است که در حال حاضر فرآیند بومی سازی آن در داخل کشور در دست اقدام است.

مدیر اجرایی نخستین همایش منطقه‌ای بومی سازی در صنعت فولاد با اشاره به اینکه پس از طراحی، تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز و بهره‌برداری از صنایع تولید، تدوام و دوام هر صنعت در گرو تعمیرات و نگهداری به موقع است، افزود: تعمیرات بهره‌ور و سایر تکنیک‌های تعمیرات پیشگیرانه شروط غیر قابل انکاری در جهت پایداری هر صنعت است و فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه حال حاضر صنعت فولاد کشور و دارا بودن بیش از 50 هزار قطعه برای افزایش بهره‌وری تولید خود و رسیدن به ظرفیت اسمی نیازمند در دسترس داشتن به موقع و سریع قطعات خط تولید خود است.

زارعی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار راه حفظ شرایط پایدار در تولید، مقابله با تنش‌های پیش رو است و بومی سازی و استفاده از توان صنعت گران داخلی بهترین راهکار موجود برای این مهم است، همچنین توان صنعتی بسیار بالای فولاد کشور فقط با بومی سازی دانش مرتبط با آن با سرعت بسیار بیشتری قابل توسعه خواهد بود.

معاون فناوری شرکت فولاد هرمزگان گفت: در سال‌های اخیر روند رو به رشد بسیار خوبی را در بومی سازی شاهد بودیم، بگونه‌ای که سایر صنایع فولاد کشور مانند فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان اقدامات مهمی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکنون بیش از 35 هزار قطعه و فولاد خوزستان هشت هزار را بومی سازی کرده است و در حال حاضر رویکرد فولاد هرمزگان افزایش توان منطقه‌ای است.

وی گفت: در آینده‌ای بسیار نزدیک منطقه فولاد هرمزگان با تولید بیش از 10 میلیون تن و تبدیل شدن به قطب فولاد کشور پشتوانه عظیمی برای فولاد کشور خواهد شد، فولاد هرمزگان نیز که عضوی از این خانواده بزرگ صنعتی است در تحقق رسالت اجتماعی خود به منظور افزایش ساز و کارهای ایجاد درآمد و نیز با نگرشی به منظور ایجاد شرایط تولید پایدار، درصدد هدفمند کردن تلاش صنعت گران و ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و شکوفایی صنعت استان است./ج1

برچسب ها: کارخانه ، خوزستان ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.