عضو انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران گفت: بزرگترین خدمت به جامعه، توسعه دانایی محوری است.

نوید کمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بيان اين مطلب اظهار كرد: تقویت توان علمی و اتکای مدیریت توسعه کشور بر دانایی، تأمین امنیت فردی، اجتماعی و ملی و نیز تقویت عدالت فردی و اجتماعی و توازن منطقه‌ای را از جمله اهداف سند چشم انداز افق 1404 می باشد .

مدیر پروژه توسعه پایدار روستایی تصريح كرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک از راهکارهای موثر در تحقق آرمانهای ملی ما در افق 1404 می باشد .

وي ادامه داد: امروزه برنامه های کوتاه مدت برای توسعه کشور کافی نیستند و این نیاز به شدت احساس شد که باید افق دورتری را دید و متناسب با آن جایگاه ایران اسلامی را ترسیم نمود .

کمالی يادآور شد: مقام معظم رهبری با توجه به این نیاز با حکمت و درایت خود سند چشم انداز را به عنوان راهبرد و مسیر توسعه ایران اسلامی ترسیم نمودند .

وي بيان كرد: روستاها و شهرها نیز به عنوان بخشی از ایران اسلامی باید به سمت تحقق آرمانهای افق 1404 بیش از پیش نزدیک شوند که ما بطور خاص تمرکز بر توسعه مناطق محروم و کم درامد مانند روستاها را هدف خود قرار داده ایم .

عضو انجمن جهانی ISOC عنوان داشت: از این رو تدوین سند راهبردی توسعه پایدار روستاها برای اولین بار در چهارچوب سند چشم انداز 1404 آغاز شده است .

وي متذكر شد: امروزه ما برای تدوین یک روند و راهبرد نخست، شرایط و وضع موجود را بررسی و سپس موانع، فرصت ها، تهدیدها و نیازهای حرکت به سوی توسعه پایدار روستایی  در افق 1404 را مورد بررسی  قرار می دهیم .

کمالی با بيان اين كه توسعه پایدار مبتنی بر یک سند راهبردی باید برنامه محور و گام به گام باشد گفت: راه اندازی روستای الکترونیکی زین آباد به عنوان یک الگوی موفق و مطرح جهانی در کنار انجام پروژه های فرهنگی از جمله ساخت اولین گلزار الکترونیک شهدای کشور در این روستا ، خدماتی بود که در راستای توسعه فرهنگی فناوری اطلاعات در بین هوطنان عزیز روستایی صورت گرفت .

اين محقق و پژوهشگر فناوری اطلاعات و ارتباطات ابراز خرسندي كرد: ما با فرهنگ سازی و عینی سازی کاربردی بودن بهره گیری از فناوری های نو ظهور در توسعه فرهنگی و اقتصادی ، مشارکت خودجوش مردم و خیرین در اجرایی سازی سند راهبردی توسعه پایدار روستایی خواهیم داشت .

وي خاطرنشان مي كند: نخستین مورد مورد توجه ها در شند توسعه پایدار روستایی ، تقویت توان علمی و انتقال دانش های نوین و کاربردی به محروم ترین روستاهای کشور است .

 کمالی با بيان اين كه امروزه روستاها مهمترین نقش در چرخه تولید ملی را دارند، ابراز تاسف كرد:کشورهای توسعه یافته به درآمد حاصل از دانش روز متکی هستند ولی کشورهای جهان سوم  و در حال توسعه با منابع طبیعی خود ،  زندگی شان را با برداشت از جیب نسل های آینده تأمین می‌کنند . 

وي گفت: امروز باید تقویت روستا و روستایی و خدمت رسانی به این خادمان ملت ، توان تولید ملی در روستاها را در حوزه رفع نیازهای ضروری کشور و ارز آوری متمرکز کرد ./س

 

 

برچسب ها: بزرگترین ، خدمت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.