آیت‌الله مهدوی کنی در اجلاس خبرگان رهبری:

"بنی‌صدر" فکر می‌کرد 11 میلیون رای دارد و می‌تواند هر کاری كند/ مردم صداقت را دوست دارند

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: هر فردی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده را دارد باید برنامه داشته باشد؛ مردم صداقت را دوست دارند، بنده به عنوان مجلس خبرگان از طرف شما نمایندگان می‌گویم که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و اگر کسی و یا حتی بنده هم قهر کردم، مردم باید بیایند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مهدوی کنی" در آغاز سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری (دوره چهارم) که صبح امروز ‌سه‌شنبه‌ در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وابستگی میان روحانیت و مردم را پشتیبان انقلاب دانست و اظهار داشت: ما باید با تمام قوا با هم باشیم و اگر اختلاف نظری وجود دارد آن را با هم حل کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: نگراني‌ها برای مردم سبب می‌شود که آنان در انتخابات کم شرکت کنند اما حضور حداکثری آنان در انتخابات بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز نظرشان بر این است که علما، مسئولان و ... جو را به گونه‌ای قرار ‌دهند که شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

آیت‌الله مهدوی کنی ضمن انتقاد از تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: عده زیادی هستند که می‌خواهند در انتخابات کاندیدا شوند؛ من نیز دخالتی نمی‌کنم چه کسی کاندیدا بشود یا نشود اما بر اساس قانون اساسی این مسئله وجود دارد که هر کسی نمی تواند رئیس‌جمهور شود.

وی با بیان اینکه کسانی که واقعا صلاحیت دارند به میدان بیایند، افزود: من چندی پیش در جلسه روحانیت مبارز به شوخی به اعضا گفتم که اگر هر کسی برای انتخابات آینده کاندیدا شود بنابراین من هم می‌آیم اما در واقع باید میدان را برای جوانتر‌ها باز کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما گرفتار دشمنان داخلی و خارجی هستیم، گفت: با توجه به این مسئله هر فردی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده را دارد باید برنامه داشته باشد.

وی به جایگاه نمایندگان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و برای آنان سه عنوان مسئولیت را در نظر گرفت و افزود: عنوان اول مسئولیت‌مان شخصیت حقوقی بودن مجلس خبرگان رهبری است که توسط مردم انتخاب شده‌ایم و در این جهت مسئولیت بسیار بزرگی داریم.

*در لباس سربازی و دفاع از معارف اسلامی وظیفه بسیار سنگینی داریم

رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان دوم مسئولیت نمایندگان مجلس خبرگان را روحانی بودن آنان عنوان کرد و گفت: ما در لباس سربازی و دفاع از معارف اسلامی وظیفه بسیار سنگینی داریم.

وی افزود: ما برای حفظ نظام، انقلاب و تداوم حضور مردم در صحنه وظیفه داریم و باید به آن به خوبی عمل کنیم.

آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: مسئولیت سوم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری جنبه شخصی دارد و به عنوان فردی مسلمان مومن و ایرانی تعهداتی داریم و ما هم از این جهت با مردم شریکیم و باید در صحنه حضور داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه نمایندگان خبرگان وظایف سنگینی را برعهده دارند، گفت: انقلابی که به وسیله اسلام در دنیا مطرح شده بعد از 1400 سال جایگاه خود را همچنان در دنیا باز کرده است.

وی با بیان اینکه امام(ره) انقلاب را با حضور و مشارکت مردم به ثمر رساند گفت: انقلاب ما معجزه‌ای از طرف خداوند و مردم بود و امام(ره) نیز فرمودند اگر شما مردم نبودید چه اتفاقی می‌افتاد.

آیت الله مهدوی کنی با تأکید بر اینکه باید حق مردم را در نظر داشته باشیم، گفت: همانگونه که امام (ره) فرمودند که مردم ولی نعمتان ما هستند ما نیز باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که امام(ره) آمدند مشکلات در کشور زیاد بود و رفاه عمومی نبود؛ بعد از آن جنگ هشت ساله پیش آمد و مردم استقامت کردند و در این راه شهید دادند.

وی افزود: آن روزی که امام(ره) از دنیا رفتند دیدید که مردم چه کردند، به یاد دارم جوانان می‌آمدند و می‌گفتند حاضریم قلبمان را به امام(ره) هدیه کنیم.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه در تشییع جنازه امام خمینی(ره) حدود 40 نفر شهید شدند، اظهار داشت: ما باید همگی با هم باشیم و نظام را حفظ کنیم.

*برای حفظ نظام باید کار جمعی کنیم


رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حفظ نظام باید کار جمعی کنیم، افزود: ما مسئولیتی جمعی برای زمان حال و آینده داریم و مردمی که با ما زندگی می‌کنند به گردن ما حق دارند و ما نیز به گردن آنان حق داریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری انجام مسئولیت جمعی را بدون فکر جمعی عملی ندانست و گفت: حضور در صحنه بسیار مهم است اگر شما نمایندگان مجلس خبرگان از شهرهای مختلف به این جا می‌آیید با این حضورتان می‌گویید ما هستیم؛ امام(ره) فرمودند که علما باید دور هم جمع شوند و ما باید ارزش این مجالس را بدانیم و دشمنان و مخالفان در مقام تضعیف این مجلس هستند.

وی ادامه داد: اگر انتقادی به بنده هست، بگویید اما مسائل را به بیرون نبرید چرا که این جمع برای حفظ نظام بسیار اهمیت دارد.

*اتحاد و همدلي براي حفظ نظام و انقلاب مهم است

وی تأکید کرد: برای حفظ نظام و انقلابمان با هم بودن و اتحاد داشتن عملی مهم است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: خودتان را کوچک فرض نکنید شما بسیار بزرگ هستید؛ برای حفظ نظام در هر دوره‌ای راهبرد خاصی وجود دارد و حفظ نظام در مقطع کنونی به این معنی نیست که ما با سلاح مبارزه کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام(ره) با وجود قدرت و تقوایی که در ولایت فقیه داشتند هیچ گاه این گونه رفتار نمی‌کردند که من ولی فقیه هستم و باید به حرف من گوش دهید.

*خطاب به بنی‌صدر گفتم که تو آخوندزاده هستی اما معنای روحانیت را نفهمیدی

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به ذکر خاطره‌ای از حادثه 14 اسفند اشاره کرد و گفت: در آن روزها من خطاب به بنی صدر گفتم که تو آخوندزاده هستی اما معنای روحانیت را نفهمیدی. 

آيت‌الله مهدوي با بیان اينكه "امام فرمودند که نمی‌خواهیم اولین رئیس‌جمهور به این شکل عزل شود" خاطرنشان كرد: بنی‌صدر فکر می‌کرد 11 میلیون رای دارد و می‌تواند تا آخر هرکاری را انجام دهد.

وی ادامه داد: امام(ره) فرمودند با اهم اختلاف نکنید مردم همه چیز را می‌توانند تحمل کنند اما این درگیری‌ها را نمی‌توانند تحمل کنند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی تصریح کرد: کشور ما دارای نظام ولایی است و مردم با اعتقادات اسلامی حرکت می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر رعایت حقوق مردم اظهار داشت: مسئولین و مدیران باید به گونه‌ای رفتار کنند که اگر مشکلاتی وجود دارد و از خارج تحمیل شده است مردم به این مسئله پی ببرند.

وی افزود: مشکلات و تحریم‌ها همگی تحمیل شده‌اند و ما باید مدیریت کنیم همانگونه که جنگ را مدیریت کردیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر مشکلات تحمیل شده به کشورمان از سوی خارجی‌ها است باید کاری کنیم که مردم به این مسئله پی‌ببرند و باید به آنان بگوییم با صبر و تحمل مشکلات حل می‌شود.

*ضرورت برنامه محوري در انتخابات آينده/ضرورت تلاش مسئولین جهت برگزاری انتخاباتی با شکوه

وی به ضرورت برنامه‌محوری در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: کسانی که با اخلاص می‌آیند باید به آنان تبریک گفت اما باید بدانند برنامه محوری بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تا چندی دیگر زمان تبلیغات کاندیداها فرا می‌رسد و باید حریم یک دیگر را حفظ کنند مبادا در تبلیغات یا در سایت‌ها و غیره مسائلی پیش بیاید.

آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه مردم صداقت را دوست دارند، اظهار داشت: بنده به عنوان مجلس خبرگان از طرف شما نمایندگان می‌گویم که مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و اگر کسی و یا حتی بنده هم قهر کردم مردم باید بیایند.

وی تصریح کرد: مسئولین در جهت برگزاری انتخاباتی با شکوه در کشور تلاش کنند تا راه نفوذ دشمنان بسته شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره و خاطرنشان کرد: مطابق گزارش‌ها و آنچه که ما دیدیم حضور مردم در راهپیمایی امسال بسیار بهتر از سال قبل بود البته این حضور گسترده با وجود اینکه مردم مشکلاتی دارند، انجام شد و ما باید نعمت حضور گسترده مردم را حفظ کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار