در نشست نمایشگاه هنر های زیبا مطرح شد:

فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها در شهرستان زندگی و به انزوا رسیده‌اند

در نشست هنرستان هنرهای زیبا به انزوای هنرمندان تجسمی در شهرستانها اشاره شد.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران نشست شصتمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبا ظهر امروز در حوزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.بنابراین گزارش این نشست با حضور "احسان آقایی"، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران "عبدالرضا علی‌پناهی"، معاونت و مدیر هنرستان هنرهای زیبا "حسن نوفرستی"، مسئول برنامه‌های موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
رئیس موزه هنرهای معاصر تهران "عبدالرضا علی‌پناهی"گفت: آخرین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه بزرگی است از آثار هنرستان هنرهای زیبا برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که در خاورمیانه آموزش آکادمیک از حدود یک قرن پیش آغز شده است.

*هنرستان هنرهای زیبا جریان ساز است


وی تصریح کرد: هنرستان هنرهای زیبا در کشورمان جریان‌ساز بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در پروراندن هنرمندان داشته است.
وی گفت: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان برجسته‌ای چون، "مرحوم محمود جوادی پور" و نیز "احمد اسفندیاری" به نمایش گذاشته می‌شود.

*هنرستان‌ها بخشی از تاریخ معاصر کشورمان هستند

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: در نمایشگاه هنرستان هنر های زیبا حدود 160 اثر به نمایش گذاشته می‌شود که بخشی از این آثار مربوط به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است.
"احمد رویایی" رئیس هنرستان هنرهای زیبا در این نشست گفت: به مناسبت شصتمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبا نمایشگاهی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 20 درصد از آثار هنرستان و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبا به نمایش گذاشته می شود.
هنرهای معاصر تهران از آثار هنرمندان و فارغالتحصیلان هنرستان هنرهای زیبا انتخاب و بخشی از آن در این مرکز هنری ارائه می شود.
وی گفت: البته این آثار تنها 20 درصد از آثار هنرمندان و فارغ‌التحصیلان هنرستان هنرهای زیبا است که به نمایش گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه یک تعدادی از هنرمندان تجسمی و فارغ‌التحصیلان هنرستان هنرهای زیبا در شهرستان زندگی می کنند و در حقیقت به انزوا رسیده‌اند و به عبارت دیگر منزوی شده اند.
گفتنی است؛ نمایشگاه هنرستان هنرهای زیبا 20 اسفند در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود./ص
برچسب ها: نمایشگاه ، هنرهای ، زیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار