توسط سپاه استان فارس صورت گرفت؛

کشف طومار 800 ساله عبری زبان از قاچاقچیان+تصاویر

چندی پیش طوماری به زبان عبری و با قدمت 800 سال که بر روی پوست آهو نگاشته شده و حدود 2 سال قبل از کنیسۀ یهودیان شیراز به سرقت رفته بود؛ توسط نیروهای اطلاعات سپاه فجر استان فارس، کشف و سارقان آن تحویل مقام قضائی استان شدند.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  این طومار در شهریور ماه سال جاری و همزمان با برگزاری اجلاس سران عدم تعهد، گشت های بسیج شهر شیراز به 2 نفر مشکوک می‌شوند و پس از بازرسی این افراد، سه جلد کتاب به زبان عبری از آنها کشف و به انجمن کلیمیان شیراز ارسال می شود.



 
پس از ارسال این کتب به انجمن کلیمیان، مسوولان انجمن در پاسخ عنوان می‌کنند "این کتاب‌ها به همراه طوماری حدود 2 سال قبل به سرقت رفته است" و از اطلاعات سپاه درخواست پیگیری موضوع را می کنند که با پیگیری‌، سارقان اصلی شناسایی و طومار مذکور از مخفیگاه آن ها کشف می‌شود که موجب خشنودی و رضایت کلیمیان شیراز شده است.



گفتنی است این طومار 800 ساله، بر روی پوست آهو، بدون نقطه و اعراب و با مرکبی خاص نگاشته شده است که نمونه های دیگری از آن در شهرهای میمند، فیروزآباد و زرقان استان فارس وجود داشته که همگی به شیراز منتقل شده‌است. این طومارها در مراسم مذهبی کلیمیان خوانده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار