ابراز تاسف کلمبيا اکوادور، آرژانتين و برزيل از مرگ چاوز

در پي درگذشت هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا، وزارت خارجه کلمبيا، اکوادور، آرژانتين و برزيل روز سه‌شنبه از درگذشت وي به شدت اظهار تاسف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت خارجه کلمبيا با انتشار بيانيه‌اي ضمن اظهار تاسف از درگذشت چاوز افزود رئيس جمهور ونزوئلا نقشي چشمگير در روند صلح دولت کلمبيا با شورشيان فارک داشت.

"خوزه مانوئل سانتوز" رئيس جمهوري كشور كلمبيا با انتشار پيامي اينترنتي خبر درگذشت "هوگو چاوز" رئيس جمهور پيشين ونزوئلا را به مردم آن كشور تسليت گفت. 

وي با انتشار پيامي اينترنتي در شبكه اجتماعي "توئيتر" افزوده است "من عميقا از شنيدن فوت هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا متاثر شدم. تاسف عميق خود را به مردم ونزوئلا ابراز مي كنم." 

در كشور آرژانتين نيز "كريستينا فرناندز كريشنر" پس از دريافت خبر درگذشت چاوز فعاليت هاي دولتي آن كشور را به حالت تعليق درآورد. وي و همسرش "نستور كريشنر" از دوستان نزديك و صميمي هوگو چاوز بودند. 

در همين حال وزارت امور خارجه اکوادور با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد درگذشت چاوز ضايعه‌اي جبران‌ناپذير براي آمريکاي لاتين به شمار مي‌رود.
 همچنين ديلما روسف رئيس جمهور برزيل درگذشت وي را ضايعه‌اي جبران‌ناپذير خواند.

"ديلما روسف" رئيس جمهور برزيل هم پس از شنيدن خبر درگذشت "هوگو چاوز" رئيس جمهور ونزوئلا اظهار داشت كه برزيل يكي از "دوستان" بزرگش را از دست داد. رئيس جمهور برزيل اظهار داشت "مرگ چاوز باعث شد تا سراسر آمريكاي لاتين و آمريكاي مركزي در غم و اندوه فرو رود." ديلما روسف در ادامه افزوده است "هوگو چاوز بدون شك رهبري متعهد به كشورش بود و در جهت پيشرفت مردم ونزوئلا كوشيد." 

برچسب ها: بین الملل ، چاوز ، تسلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار