شب گذشته؛

ضیافت ریاست مجلس خبرگان رهبری با حضور نمايندگان اين مجلس برگزار شد

ضیافت ریاست مجلس خبرگان رهبری شب گذشته با حضور نمایندگان این مجلس در دفتر تهران دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني مجلس خبرگان رهبري، ضیافت ریاست مجلس خبرگان رهبری شب گذشته با حضور نمایندگان این مجلس در دفتر تهران دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد.

در این نشست، آیت‌الله مهدوی كنی؛ ریاست مجلس خبرگان رهبری، در سخنان كوتاهی نكاتی را در رابطه با مسائل مجلس خبرگان و جایگاه این مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شد.
 
در ادامه، عده‌ای از اعضای این مجلس مسائل مهم جاری كشور را مورد بحث قرار دادند.
 
 حجت الإسلام و المسلمین معلمی، طی سخنانی از قوه قضائیه و تلاش این قوه برای مبارزه با مفاسد و جرم در سطح كشور قدردانی كرده و عزم جدی تر این دستگاه را برای ایجاد امنیت و مبارزه با مفاسد، خواستار شد.
 
در ادامه آیت الله قرشی سخنانی پیرامون مباحث دینی مطرح كرد.
 
حجت الإسلام و المسلمین سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به انتخابات گوناگون در كشور و انتخابات آتی ریاست جمهوری در سال 92، رعایت اخلاق اسلامی و دامن نزدن به اختلافات را از نامزدهای ریاست جمهوری، خواستار شد.
 
آیة الله دری نجف آبادی نیز پیرامون مسائل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، سخن گفت و خاطر نشان شد باید ظرفیت های مجلس خبرگان و جامعتین همچون گذشته، كمال استفاده را به كار گیرد. وی اندیشیدن تدابیر ویژه برای هدایت مردم متدین و مؤمن و معرفی نامزدهای اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را خواستارشد.
 
حجت الإسلام و المسلمین عالمی كه علاوه بر عضویت در مجلس خبرگان، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی است. گزارشی از روند واردات گوشتهای خارجی و نظارت نظار روحانی آموزش دیده مستقر در كشورهای مبدأ ارائه داد. وی از تلاش و عملكرد متصدیان امر واردات غذای حلال و نظارت بر ذبح اسلامی از سوی ناظران متخصص در كشورهای صادر كننده گوشت به جمهوری اسلامی ایران، قدردانی نمود و افزود: نمایندگی ولی فقیه در جهاد كشاورزی با چشمانی باز، اجازه نخواهد داد گوشتی كه ذبح شرعی نشده وارد سفره های مردم متدین كشورمان شود.
 
حجت الإسلام و المسلمین نعیم آبادی، عضو خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز با تأیید سخنان  حجة الإسلام عالمی بر حفظ غذای مردم از آلودگی و ناپاكی از سوی دست اندركاران واردات گوشت های ذبح شده در كشورهای خارجی، تأمین غذای پاك و حلال را از وظایف مسؤلین و دست اندركاران دانست.
 
وی در فراز دیگری از سخنان خود بر مبارزه جدی با عوامل فتنه و انحراف تأكید نمود.
 
آیت الله وافی هم با ذكر سوابق و مجاهدتهای علمای گذشته و پیشگامی روحانیت در به ثمر نشستن شجره طیبه انقلاب اسلامی خواستار حفظ این جایگاه رفیع شده و مقابله جدی با هجمه های دشمنان نظام اسلامی را دارای اهمیت ویژه ارزیابی نمود.
 
وی در پایان، فرهنگ اسلامی را دارای اهمیت دانست و از مسئولین و دست اندركاران فرهنگی جامعه خواست در راستای ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی تلاش بیشتری نمایند.
 
آیة الله قربانی دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری نیز عزم جدی تلاش مردم مسئولین و به ویژه روحانیت را برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار مهم و ضرری قلمداد كرد و در این خصوص، نكاتی را یاد آور شد.
 
حجت الإسلام و المسلمین طباطبایی نژاد، اصلاح برخی ساختارهای موجود در قوای مجریه و قضائیه را خواستار شد و از مسئولین این قوا خواست جلوی این گونه ناهنجاری ها را بگیرند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خویش برخی ساز و كارهای انتخابات آینده ریاست جمهوری برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در نهایت انتخابات فردی اصلح را تبیین كرد.
 
حجت الإسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ورود افراد مرتبط با جریان فتنه و انحراف را در عرضه انتخابات آتی ریاست جمهوری، بسیار خطرناك ارزیابی نمود و از دستگاه های نظارتی خواست تا جلوی ورود این گونه جریانات به انتخابات را بگیرند.
 
ایشان همچنین، ایده ی و طرح مقام معظم رهبری كه در سفر به استان كرمانشاه در خصوص نظام پارلمانی مطرح فرمودند، طرحی قابل پیگیری ومطرح شدن در مجامع علمی دانست.
 
وی در پایان، مطرح كردن برخی عقاید ملی گرایانه ی صرف در سطح جامعه را محكوم نمود و افزود: امت اسلامی و تمام شهروندان جمهوری اسلامی با روحیه ای ملی و اسلامی توأمان در همه عرصه ها از جمله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شركت كرده؛ هم از دین دفاع كردند و هم از تمامیت ارضی كشور ایران.
 
حجت الإسلام و المسلمین سید احمد خاتمی نیز در سخنانی برخی نكات مطرح شده توسط اعضای خبرگان را مورد تأیید قرار داده و بعضی نكات طرح شده را نیز مستلزم در نظر گرفتن ساز و كارهای اساسی در فرصت مناسب و طرح در مجامع علمی و در جمع متخصصین، تحلیل نمود.
 
حجت الإسلام و المسلمین رئیسی؛ معاون اول قوه ی قضائیه، به ارائه گزارش از عملكرد قوه ی قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و جرایم و مفاسد دیگر پرداخت و از برخوردهای جدی این دستگاه با مجرمان و متخلفین، سخن گفت و افزود: برای مبارزه با مفاسد و جرایم تنها برخورد قضایی جواب نمی دهد و لازم است راه كارهای دیگر پیشگیری از جرم به طور جدی دنبال شود.
 
در پایان آیت الله مهدوی كنی ریاست مجلس خبرگان رهبری به جمع بندی اظهارات نمایندگان مجلس خبرگان كه در این جلسه مطرح شده بود ، پرداخت و حضور جدی تر نهاد روحانیت و بویژه اعضای این مجلس روحانی را خواستار شد.
 
ایشان از همگان خواست تا با حركت در مسیر اسلام و آرمانهای امام راحل عظیم الشأن و انقلاب اسلامی ، حافظ دستاوردهای انقلاب و پشتیبان جایگاه رفیع ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشند.
 
آیة الله مهدوی كنی همچنین بر سلوك روحانیت و علما در طریق علمای سلف و سرلوحه قرار دادن مشی و زندگی ساده و به دور از تجمل را تأكید نمود و اظهار داشت: سبك زندگی اسلامی و ساده زیستی باید در تمام عرصه های زندگی روحانیان و علما مشهود باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خبرگان ، تهران ، دبیرخانه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار