همدان/

هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزیده كشور

هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان برگزیده كشور شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛رییس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: این هیات ورزشی با عملكرد شاخص در بین استان های كشور از سوی فدراسیون برگزیده كشور شد. 'مهدی كرمی' افزود: در همایش سالانه روسا، دبیران و نواب رییس هیات های كوهنوردی استان های سراسر كشور كه اوایل هفته جاری در خراسان رضوی برگزار شد، هیات كوهنوردی استان همدان به خاطر انجام فعالیت های شاخص در سال جاری به عنوان هیات برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت. وی اضافه كرد:هیات كوهنوردی و صعود های ورزشی استان همدان امسال از سوی اداره كل ورزش و جوانان استان همدان به عنوان هیات ورزشی برتر انتخاب شد و با انجام فعالیت های شاخص ورزشی ، فرهنگی در زمینه های حرفه ای و نیمه حرفه ای در بین جوانان و نوجوانان كوهنورد و سنگنورد استان همدان در سال جاری توانست كارنامه درخشانی را ثبت كند.
وی اظهار داشت: انجام صعود یكهزار نفری كوهنوردان كشور به قله الوند به مناسبت سوم خرداد روز مقاومت ، ایثار و پیروزی در خرداد سالجاری ، میزبانی موفق و آبرومندانه مسابقات سنگنوردی داخل سالن نوجوانان آسیا در قسمت دختران و پسران در تیر امسال، حضور تاثیر گذار در برپایی ششمین جشنواره زمستانی استان همدان با برنامه های صعود سراسری به قله كمرلرزان و مسابقه یخنوردی و شركت فعال در نمایشگاه ویژه جشنواره زمستانی از برنامه های اجرایی در سال جاری بود. كرمی گفت: برگزاری دوره های متعدد آموزشی ورزشی ، پزشكی ارتفاع جهت علاقمندان و كوهنوردان استان ، راه اندازی مجموعه سنگنوردی فرهاد به عنوان یكی از بزرگترین سالن های سنگنوردی كشور با بهره گیری از امكانات كامل تمرین ، قرنطینه و مسابقه سرعت و سختی ، تجهیز پناهگاه یخچال صاحب الزمان در كوهستان الوند و در مسیر صعود به قله یخچال به امكانات رفاهی و منحصر بفرد نظیر سیستم تولید انرژی الكتریكی خورشیدی و كتابخانه دارای 400 جلد كتاب و برپایی مسابقه و نمایشگاه عكس الوند با حضور عكاسان برجسته كشوری در دی از دیگر فعالیت های چشمگیر هیات كوهنوردی همدان بود.
 وی بیان داشت: راه اندازی تنها موزه تخصصی كوهنوردی كشور یادمان 'محمود اجل' در فضایی اختصاصی و با نگاهی ملی در كنار سایر فعالیت های جاری از دیگر فعالیت هایی بود كه هیات كوهنوردی و صعود های ورزشی استان همدان با مساعدت های اداره كل ورزش و جوانان استان و در تعامل با ارگانها و دستگاه ها اجرایی در بخش های مختلف فرهنگی ، علمی و ورزشی انجام داد تا امسال از سوی فدراسیون كوهنوردی و صعودهای ورزشی كشور به عنوان هیات برگزیده كشوری انتخاب شویم. هم اكنون بیش از یكهزار كوهنورد در قالب گروه های كوهنوردی مختلف در سطح استان همدان فعالیت دارند./ب
برچسب ها: کوهنوردی ، صعود ، برگزیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.