بیرجند/سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور:

وجود ۸۰۰ زورخانه در کشور

سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ زورخانه در سطح کشور وجود دارد، گفت: لازمه رشد و شکوفایی این ورزش پرداختن به رده های سنی پایه است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بيرجند ، محمدرضا طالقانی در جشن گلریزان که در سالن مخابرات بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: به منظور جذب بیشتر جوانان باید به تبعیت از علم روز، وضعیت و امکانات زورخانه ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه روش زورخانه ها و ورزش های پهلوانی در جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی موثر است، تاکید کرد: اما این کار نیاز به شناخت و همکاری تمامی دستگاه های مربوطه به ویژه صدا وسیما دارد.

سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور با اشاره به اینکه ورزش و کشتی پهلوانی یک ورزش ملی است، ادامه داد: اما امروز بدلیل ورود بسیاری از ورزش های خارجی؛ ورزش کشتی پهلوانی مظلوم واقع شده است.

وی از وجود بیش از 800 زورخانه در سطح کشور خبر داد و گفت: اعتبارات زورخانه های استان از طریق اداره کل ورزش و جوانان تامین می شود.

طالقانی با اشاره به حذف کشتی از المپیک خاطرنشان کرد: دلیل اصلی حذف کشتی از المپیک؛ نفوذ برخی کشورهایی صاحب نظر در المپیک و فاقد مدال و قدرت در کشتی است که قطعا با پیگیری هایی که جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها انجام می دهند این ورزش به المپیک برمی گردد./ع

برچسب ها: ورزش ، زورخانه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.