مازندران /

انجام عملیات شخم و شیار در بیش از 105 هزار هکتار از زمین های شالیزاری مازندران

عملیات شخم و شیار تاکنون در بیش از 105 هزار هکتار از زمین های شالیزاری مازندران انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:در بیش از 105 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان، عملیات شخم و شیار،در 32 هزار هکتار آب تخت و 380 هکتارهم خزانه گیری و بذرپاشی انجام شد و سطوح بیمه شده نیز4 هزار هکتاراست.

ابطالی به کشاورزان برنجکار استان توصیه کرد:در انجام عملیات آماده سازی زمین ها به منظور استفاده بیشتر از هرز آب ها،کنترل بهتر مرحله زمستان گذاران پروانه کرم ساقه خوار برنج،شروع بموقع عملیات نشاکاری و فرار از خسارت نسل اول پروانه کرم ساقه خوار و امکان انجام کشت دوم و سوم و مناسب تر شدن شرایط برای انجام پرورش رتون وسرعت عمل به خرج دهند و ترجیحاً از ارقام پر محصول کیفی برای کشت استفاده کنند.

وی با اشاره به حجم عملیات بهزراعی برنج استان در سال 92،پیش‌بینی کرد در سال آینده بیش از 221 هزار هکتار از زمینهای زراعی استان به زیر کشت اول برنج برود که از این میزان 95 هزار هکتار به کشت ارقام پر محصول اختصاص می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: 450 تن بذر گواهی شده ارقام پر محصول برای کشت برنج در سال92 تامین و بیش از 390 تن از این بذور در مرحله نخست توزیع شد.

ابطالی از کشت مکانیزه دربیش از 50 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان در سال آینده خبر داد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.