سرلشکر باقري در همايش دفاع ملي:

تجارب دفاع مقدس در اختيار ساير ملت‌هاي انقلابي قرار گيرد

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: دستگاه‌هاي کشوري و لشکري بايد دفاع همه جانبه را به عنوان يکي از مهمترين دستاوردهاي خود و رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري به کار گيرند.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "محمدحسين باقري" معاون ستاد کل نيروهاي مسلح عصر امروز در همايش سراسري دفاع ملي دفاع همه جانبه که در دانشگاه دفاع ملي برگزار شد با بيان اينکه راهبرد دفاعي با بهره گيري از ابعاد مختلف آن موجب دستيابي به قدرت ملي‌ مي‌شود، اظهار داشت: يکي دو دهه است که تمام توان ملت‌ها در نبردها استفاده شد در دوران دفاع مقدس با فرماندهي امام راحل اين دفاع به زيبايي انجام شد.

وي افزود: ملت ايران به ابعاد گوناگون توان ملي خود را مورد بهره برداري قرار دادند امروز تهديدات و فرصت‌هاي متعددي در تمامي ابعاد از جمله جنگ نرم و سخت وجود دارد.

وي تصريح کرد: آنچه در سي و  چهار سال گذشته عليه ما به کار گرفته شد تلاش شبانه روزي دشمن در تحريم اقتصادي، جنگ  سخت و نرم عليه ملت ايران است که البته اين تحريم‌ها و تهديدات فرصت‌هاي بي نظيري به وجود آورد که با همت مردم و هدايت رهبري باعث تابش انقلاب اسلامي در جهان شده و بيداري اسلامي را به جايي رسانده که هيچ کس توانايي مقابله با آن را ندارد.

وي تاکيد کرد: در شرايط خطير امروز دشمن تمام توان خود را عليه کشور به کار گرفته بنابراين بايد با بسيج تمام قواي خود از فرصت‌ها بهره مند شويم که اين به معناي همان دفاع همه جانبه است.

سرلشکر باقري هدف از برگزاري همايش سراسري دفاع ملي در دفاع همه جانبه تبيين و توسعه ادبيات دفاع در تمامي ابعاد با رويکرد اسلامي ايران براي توسعه امينت پايدار برشمرد و تاکيد کرد:همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند اگر به دفاع بي‌توجه باشيم همه دستاوردها در يک نصف روز از بين مي‌رود.

وي با اشاره به دستاوردهاي ارزنده اين همايش تصريح کرد: جايگاه قدرت اقتصادي در جهاد اقتصادي و اقتصاد مقاومتي بروز پيدا مي‌کند استفاده از قدرت سياسي، حقوقي و بين‌المللي نيز در اين دفاع به اوج خود مي‌رسد در عرصه‌هاي علمي و فناوري و غيره نيز اقتدار ملت ايران در دفاع همه جانبه مورد توجه همگان است.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با يادآوري جايگاه مقتدر کشورمان در عرصه نظامي متذکر شد پدافند غير عامل و آمايش سرزميني بايد تجارب دفاع مقدس و ديگر کشورها در عرصه دفاع ملي را راهبرد خود قرار دهند و دولتمردان با بررسي تحريم‌ها و راهکارهاي حقوقي و بين‌المللي در مقابله با اين تحريم‌ها برخيزند.

سرلشکر باقري فرهنگ سازي و فراگير گفتمان دفاع ملي و دفاع همه جانبه را گامي بزرگ براي تعميق ادبيات دفاعي ک شور برشمرد و تصريح کرد: دستگاه‌هاي کشوري و لشکري بايد دفاع همه جانبه را به عنوان يکي از مهمترين دستاوردهاي خود و رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري به کار گيرند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: ملت‌هاي انقلابي مانند ايران رسالت انتشار دفاع همه جانبه را براي کشورهايي با جنبش  بيداري اسلامي به ويژه در شمال آمريکا و خاورميانه برعهده دارند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاع ، تجارب ، دولتمردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.