در 11 ماه امسال صورت گرفت؛

افزایش 24 درصدی صادرات پوشاک

میزان صادرات پوشاک در 11 ماه امسال افزایش 24 درصدی داشته و واردات صنایع نساجی و پوشاک نیز در این مدت با کاهش 9 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی در 11 ماه امسال، آمار صادرات صنایع نساجی بالغ برحدود 664 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23.99 درصد رشد داشته است و ارزش صادرات صنایع نساجی طی همین مدت با احتساب فرش دستباف، رنگ و ماشین‎آلات بالغ بر حدود 1080 میلیون دلار می‎باشد.
براساس این گزارش، عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارت است از انواع کفپوش های ماشینی، انواع الیاف، انواع پوشاک و انواع نخ که در این بین ارزش صادراتی انواع الیاف و پتو درمدت مذکور به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب 106.82 و 49.90 درصد افزایش یافته است.
بر اساس آمار موجود، طی این مدت حدود 1523.7 میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب رنگ و ماشین‎آلات این صنعت وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 9.34 درصد کاهش یافته است. عمده ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش شامل انواع الیاف، ماشین آلات نساجی و نخ می شود.
همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود 5/125 میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی رشدی بالغ بر 20.35 درصد و به لحاظ وزنی رشد 36.27 درصدی را تجربه کرده است.
لازم به ذکر است واردات پوشاک در 11 ماه نخست سال جاری بالغ بر 1.6 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب با کاهش 15.16 و 8.92 درصدی روبرو شده است. دلیل این امر را شاید بتوان افزایش نرخ ارز و کاهش توجیه اقتصادی واردات دانست که موجب رونق تولیدات داخلی شده است./س
برچسب ها: پوشاک ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار