معاون بورس:

روند مطلوب بورس در سال آينده

مدير نظارت بر بورس‌ها و بازارهاي سازمان بورس تاکيد کرد : نظارت معقول و علمي در روند تحولات بازار سرمايه داريم و خوشبختانه تاکنون نتيجه بخش بوده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمودرضا خواجه نصيري در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: بازار سرمايه کشور امسال دوره آزمون سخت اما موفقي را پشت سرگذاشته است و درحاليکه پس از رشد ابتداي سال وارد دوره رکود عميق شد انتظار مي رفت حتي بيش از يکسال هم طول بکشد اما با برنامه ريزي ها و پيش بيني ابزارهاي مالي متنوع و مورد نياز توانستيم زودتر از اين رکود خارج شويم که تاکنون سابقه نداشته است.

وي افزود: رکود بازار سرمايه در گذشته بيش از 6 ماه تا يکسال طول مي کشيد اما امسال خيلي زود از اين رکود خارج شد.

خواجه نصيري گفت: نظارت علمي و مديريت معقول بر تحولات بورس داريم و هدف ما ايجاد پايداري در رشد بازار سرمايه است.

وي با اشاره به راه اندازي ابزار اختيار معامله تبعي افزود: با اين ابزار سود حداقل و بالاتر از اوراق مشارکت براي سهامداران شرکت ها تضمين مي شود که باعث شد اعتماد سرمايه گذاران به بازار سرمايه افزايش بيابد.

خواجه نصيري گفت: کساني که از اين ابزار استفاده مي کنند ضمن اينکه از حداقل سود مطمئن مي شوند در صورت افزايش بازدهي سهام مي توانند سهام خود را در بازار بفروشند.

وي افزود: تحولات بورس روند طبيعي دارد و باتوجه به پايان سال برخي شرکت ها به دنبال نقدينگي هستند و به همين دليل حجم معاملات در مدت اخير به شدت افزايش يافته است.

معاون بورس تهران گفت: روند بازار سرمايه در سال آينده هم مطلوب پيش بيني مي شود و هيچگونه نگراني نداريم.

خواجه نصيري افزود : همه ارکان بازار سرمايه تلاش مي کنند عرضه اوليه سهام هلدينگ خليج فارس تا پايان سال انجام شود و بسياري از سهامداران و فعالان بازار سرمايه هم در انتظار اين رخداد مهم هستند./عب
برچسب ها: بورس ، بازار ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار