اهداف اجرای طرح ملی ایستگاه مطالعه، در نشست خبری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران معرفی و تبیین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، اسفندیار مبتکر سرابی امروز بعد از ظهر  در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت ایستگاه مطالعه گفت: ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در اماکن پر تردد از جمله سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های کشور است که با هدف افزایش سطح تماس مردم و کتاب، ارتقای سطح مطالعه و ترویج امر کتابخوانی، دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی جدید و مفید و مورد علاقه شهروندان در مراکز پر رفت و آمد انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ما مي‌خواهيم افرادي را كه چندان كتابخوان نيستند، به كتاب خواندن عادت دهيم این همان نکته ای است در سال گذشته و در زمان به ديدار كتابداران با رهبر معظم انقلاب ، ایشان نسبت به موضوع كتابخواني و مباحث مرتبط با كتاب، موضوعات مهمي‌ را  مطرح کردند و انتظار داشتند تعداد افراد كتابخوان در جامعه افزایش پیدا کند.
مبتکر سرابی  تصریح کرد: به طور طبیعی افرادي كه انگيزه‌هاي مطالعاتي دارند خود  به كتابخانه‌ها مراجعه مي‌كنند اما این تنها برای قشری از مردم است. بنابراین سعی شد تا  كتابخانه‌هاي كوچك را در طرحی به نام «ايستگاه مطالعه» به محل حضور مردم ببريم . در این طرح ، كتاب‌ها براي افرادي طراحي شده است كه چندان اهل مطالعه نيستند.
 مدیرکل کتابخانه های عمومی با تاکید بر پژوهش‌هاي انجام شده افزود: ايستگاه‌هاي مطالعه به لحاظ موضوعي متناسب با ذائقه عمومي ‌جامعه انتخاب مي‌شود و از لحاظ ويرايش و متن بيشتر براي كساني است كه عادت چنداني به مطالعه ندارند. براساس پژوهش‌هايي كه انجام شده است، تا حد زيادي مي‌دانيم كه ذائقه عمومي ‌جامعه، كتاب را با چه موضوعاتي بيشتر مي‌پسندد. مساله ديگر اين است كه اين كتاب به چه ويرايش، سبك، فونت و اندازه‌اي در اختيار مخاطب قرار دهيم تا به كتابخواني عادت كند./ص 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار