سردار دقیقی در جمع خبرنگاران:

در کشور ما تهمت زدن به افراد هزینه‌ای ندارد/ هميشه در پرداخت‌ها کسري داريم

رئيس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: این سازمان همیشه در پرداخت‌ها کسری دارد و مخصوصا در حوزه خدمات کسری زیادی داریم که امیدواریم با تامین منابع و سرمایه‌گذاری بتوانیم نقش بهتری در ارائه خدمات و جبران این کسری‌ها ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار حسين دقیقی" در حاشيه همايش علمي دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبني بر اهداف این همایش اظهار داشت: بازنشستگان نیروهای مسلح یک جامعه 650 هزار نفری هستند و این جامعه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد و انواع تخصص‌های هوایی، دریایی و زمینی، الکترونیک،‌ مخابرات، فنی و علوم انسانی در آنها هست که باید از آن استفاده شود.  
 
رئيس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح افزود: این جمعیتی است که هزاران نفر از افراد با درجات بالا، تحصیلات عالی،‌ تخصص‌ها و تجربیات گران‌بها در صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح حضور دارند.  
 
وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای منابع انسانی آن است، بنابراین صندوق بازنشستگی بزرگ‌ترین سرمایه انسانی کشور را در اختیار دارد. برای این منظور باید برنامه‌ریزی شده و از این ظرفیت‌ها استفاده شود تا این افراد در توسعه کشور و پیشبرد امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فعال و اثرگذار باشند.  
 
دقیقی با اشاره به همایش علمی دفاع مقدس گفت:‌ این همایش مربوط به عزیزانی است که در حوزه دفاع مقدس، مقاله ارائه کرده‌اند و ظرفیت پژوهشی نیروهای مسلح را نشان می‌دهد.
 
رئيس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح افزود: حدود 5 هزار استاد دانشگاه در میان بازنشستگان داریم که هزاران نفر هنوز در بانک اطلاعاتی ما ثبت نشده و در حال ثبت هستند؛ لذا این همایش در راستای ظرفیت علمی و پژوهشی بازنشستگان نیروهای مسلح برگزار می‌شود.  
 
وی درباره خبر برکناری‌اش از رياست سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و تکذیب آن از سوی وزیر دفاع گفت: سایت‌های خبری، مطالبی را در این باره نوشته‌اند که جای گلایه داشت؛ متاسفانه در کشور ما تهمت زدن به هر کس و هر مسئولی هزینه‌ای ندارد.
 
دقیقی افزود: من نسبت‌هایی که برخی از این خبرگزاری‌ها و سایت‌ها به من دادند را تکذیب می‌کنم در حالی که در مسائل داخلی نیروهای مسلح ممکن است ایجاب کند که یک نفر یک روز باشد و روز دیگری نباشد.
 
رئيس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما سرباز هستیم و هر آن‌چه که تکلیف کنند را انجام می‌دهیم؛ الان می‌بینید که من بر سر کارم هستم و اگر شایعه‌ای هم بوده خود آن خبرگزاری‌ها باید جواب بدهند.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) پرداختی‌های کارمندان را به موقع انجام داده، اظهار داشت: خوشبختانه مشکلی نبوده و حقوق‌ها را به طور کامل پرداخت کرده‌ایم و عیدی را در بهمن‌ماه داده‌ایم؛علاوه بر این بخشی از مطالبات بازنشستگان را هم که از قبل داشته‌اند طبق قانون خدمات کشوری حدود 1500 میلیارد تومان بود که در 11 قسط تا شهریور 91 پرداخت کردیم.  
 
دقیقی افزود: در اسفندماه نیز حدود 200 میلیارد تومان دیگر از مطالبات بازنشستگان مربوط به پاداش پایان خدمت قبل از سال 79 را پرداخت‌ کرده‌ایم که این خبر تازه‌ای است.  
 
رئيس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اظهار داشت: با پشتیبانی وزارت دفاع و دولت و مصوبات خوب مجلس به همه تکالیف خود عمل کرده و الحمدلله مشکل خاصی نداشته‌ایم.  
 
وی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی موتور توسعه اقتصاد ملی است و در همه دنیا صندوق‌های بازنشستگی نقش برجسته‌ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها دارد.  
 
دقيقی افزود:‌صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از بازیگران در حوزه بازار بورس و سرمایه مطرح هستند و ما فکر می‌کنیم سرمایه های اندک بازنشستگان این قابلیت را دارند که در سرمایه‌گذاری ملی نقش مهمی را ایفا کنند.  
 
رئيس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ در حال حاضر این سازمان در بازار بورس و سرمایه جایگاه بسیار بالایی دارد و در اجرای ماموریت‌های تعاون اقتصادی برنامه‌های بسیار گسترده‌ای دارد، بنابراین امیدواریم بتوانیم با الگو گرفتن از تجربیات داخلی و حتی خارج از کشور این نقش را به درستی انجام دهیم.  
 
وی درباره بحث کسری بودجه در سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح اظهار داشت: این سازمان همیشه در پرداخت‌ها کسری دارد و مخصوصا در حوزه خدمات کسری زیادی داریم که امیدواریم با تامین منابع و سرمایه‌گذاری بتوانیم نقش بهتری در ارائه خدمات و جبران این کسری‌ها ایفا کنیم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: دقیقی ، دریایی ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار