شواهد موجود نشان می دهند که اصول بهداشتی در اغلب رستوران های بین راهی رعایت نمی شود و نظارت کافی و مداوم نیز بر این رستوران ها صورت نمی گیرد.

عبدالرضا رحمانی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: اصول بهداشتی و نکات ایمنی در تهیه غذا در همه شرایط و در هر زمان و مکانی باید رعایت شود و رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع غذا از این نظر وظیفه و مسئولیت بیشتری دارند.

وی با اشاره به این که بسیاری از مسافرین در طول سفر خود از رستوران های بین راهی و بین جاده ای استفاده می کنند، افزود: باید متذکر شد که تا حد امکان باید از رستوران های معتبر استفاده کرد و شرایط بهداشتی این رستوران ها را به طور جدی در نظر گرفت.

رحمانی با بیان این که استاندارد مشخصی برای رستوران ها وجود ندارد، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می دهند که اصول بهداشتی در اغلب رستوران های بین راهی رعایت نمی شود و نظارت کافی و مداوم نیز بر این رستوران ها صورت نمی گیرد.

وی گفت: در صورت نیاز و اجبار به استفاده از رستوران های بین راهی، تا حد امکان باید شرایط و سطح بهداشت این رستوران ها مانند وضعیت سرویس های بهداشتی و دستشویی ها، نظافت میزها و صندلی ها، وضعیت لوازم غذاخوری، لباس کارگران و همچنین وضعیت تهویه و نیز حضور مگس ها و حشرات دیگر را به دقت ملاحظه و مد نظر قرار داد.

رحمانی یادآور شد: مسئولان بهداشتی نیز باید سطح نظارت خود را از رستوران های بین راهی و مراکز اغذیه فروشی افزایش داده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عدم رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، با متخلفین برابر قانون برخورد کنند.

وی خاطر نشان کرد: خود رستوران ها نیز با اصول بهداشتی را از همان زمان خرید مواد اولیه تا تهیه آماده سازی و توزیع مواد غذایی به طور کامل رعایت کنند که البته این اقدام هم برای رستوران دارها مفید است و هم برای سلامت مردم بسیار موثر خواهد بود./ع2
برچسب ها: بهداشت ، رستوران ، نظافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار