آل‌اسحاق در نشست خبري:

آيت‌الله‌ هاشمي قطعا در انتخابات حضور پيدا نمي‌كند/ رعايت قانون در كشور كمرنگ شده است

نامزد پيشنهادي حزب موتلفه اسلامي گفت: حضور آيت الله هاشمي رفنسجاني در انتخابات رياست جمهوري آينده قطعا بعيد است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "يحيي آل‌اسحاق" نامزد انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينكه كشورمان در مقطعي تاريخي و شرايطي ويژه‌اي قرار دارد، اظهار داشت: دهه چهارم انقلاب اسلامي در مقطع انتخابات در يك فضاي خاص جهاني و منطقه‌اي داراي ويژگي‌هايي است.

وي ادامه داد: اين مقطع تاريخي نقطه عطفي در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است كه اگر درست ارزيابي و دقت نشود همانگونه كه فرصت‌هاي بسيار زيادي براي اين دوره وجود دارد ممكن است اين فرصت‌ها به تهديدها تبديل شود.

آل‌اسحاق به موقعيت جمهوري اسلامي در جهان و منطقه اشاره كرد و افزود: جهان هم امروز در شرايط خاص قرار دارد مسائل مربوط به مهندسي جهان در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي اجتماعي و مديريت و ... جهان را در يك مقطع خاص قرار داده است.

وي تصريح كرد: ما در منطقه و جهان ضمن اينكه داراي فرصت‌هايي هستيم، تهديدهايي هم داريم امروز بن علي، مبارك و ... ديگر نيستند و شرايط منطقه عوض شده و در حال شكل‌گيري جديدي است.


*خاورميانه قلب کره زمين است

نامزد پيشنهادي حزب موتلفه اسلامي با بين اينكه استخوان‌هاي مجموعه منطقه در حال شكسته شدن است، گفت: منطقه خاورميانه در اصطلاح نظريه‌پردازي قلب كره زمين است و اين منطقه در حال شكل‌گيري جديدي است.

وي با بيان اينكه اگر در شكل‌گيري جديد منطقه استراتژي صحيحي را اتخاذ كنيم فرصت بسيار بزرگي در تمامي زمينه‌ها براي ما محسوب مي‌شود، اظهار داشت: اگر برنامه‌ريزي درستي نداشته باشيم به همان اندازه كه فرصت براي ما وجود دارد مي‌تواند به تهديد تبديل شود.

آل‌اسحاق به بودجه دفاعي آمريكا درسال 2013 اشاره كرد و ادامه داد: در بودجه دفاعي آمريكا جمهوري اسلامي ايران بعنوان تهديد اول منافع ملي و حياتي آمريكا بيان شده است و از 180 صفحه بودجه دفاعي  25 الي 26 صفحه آن به جمهوري اسلامي مربوط مي‌شود.

وي افزود: مفهوم اين تهديد اين است كه ما به همان نسبت در منطقه و جهان تأثيرگذار هستيم و با ما در چالش هستند ؛ در هر حال ما با جهان و منطقه هم فرصت داريم و هم تهديد.

نامزد پيشنهادي حزب موتلفه اسلامي چالش‌هاي عمده‌اي را كه كشورمان با جهان و منطقه داريم در چهار عنوان بيان كرد و گفت: امنيت هسته‌اي، منطقه‌اي، انرژي، و جايگاه ايران در ساختار جهاني چهار عنصري است كه هم در آن فرصت‌هايي براي ما وجود دارد و هم تهديدهايي است.

آل‌اسحاق ادامه داد: براي برخورد با چالش‌هاي منطقه‌اي جهاني بايد نظامي مدبرانه برنامه‌ريزي شده و با تدبير داشته باشيم.

وي تأكيد كرد: امروز حوزه تقابل دشمنان با جمهوري اسلامي در حوزه اقتصادي است يعني آنان در يك عمليات جنگي و افسران ميداني در حوزه اقتصادي با جمهوري اسلامي درگير هستند.

آل‌اسحاق با بيان اينكه در حوزه داخلي نقاط قوت و ضعف‌هايي داريم، تصريح كرد: طي سي و چند سال گذشته در زمينه‌هاي مختلف دستاوردهاي بسيار بزرگي داشتيم و حركت‌هاي خوبي صورت گرفته است اما در كنار اين نقاط مثبت نقاط منفي هم داريم.

وي افزود: اگر به كلان‌هاي اقتصادي نگاه كنيم بهترين نمونه، وضعيت بودجه امسال است چرا كه وضعيت به گونه‌اي بوده كه ما مجبور شديم بودجه را به صورت يك چهارم بدهيم.

آل‌اسحاق تأكيد كرد: در حوزه اقتصادي بدون سياه‌نمايي بايد با توجه به نياز سالانه به يك ميليون شغل جديد براي تعادل اقتصادي ايجاد مي‌شد اما اشتغالمان ازسال 84 تاكنون اگر منفي نباشد صفر و ثابت بوده است و اين خطري بسيار بزرگ براي اقتصاد است.

نامزد پيشنهادي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: در حوزه معيشت مردم نيز وضعيت تورم را داريم و وضعيت توليد نيز مناسب نيست و به طور جمع‌بندي در حوزه اقتصادي با چالش‌هايي جدي روبرو هستيم.


*عمده‌ترين تهديد ما از خارج همان حوزه اقتصادي است

آل‌اسحاق افزود: عمده‌ترين تهديد ما از خارج همان حوزه اقتصادي است و در حوزه اجتماعي و فرهنگي نيز با ناهنجاري‌هايي روبرو هستيم.

وي با بيان اينكه ضرورت اين دوره از انتخابات توجه به تهديدهاي خارجي و چالش‌هاي داخلي است ادامه داد: بايد يك نگاه تغييري بلكه تحولي در آنچه كه تاكنون گذشته داشته باشيم.

وي با بيان اينكه به يك بازنگري جدي در مجموعه آنچه كه در حال انجام است، نياز داريم گفت: اگر قرار است اقتصاد ما پويا، توانا و فعال باشد بايد از ظرفيت‌هاي كارشناسي كشور استفاده كنيم.

آل‌اسحاق تصريح كرد: بانوان تحصيل كرده فراواني در كشور داريم كه از نظر اشتغال با مشكلات جدي روبرو هستند و بازنگري در روند سياست‌هاي اقتصادي، بين‌المللي و ديپلماسي در مقطع كنوني ضروري و قطعي است و دور جديدي در مديريت كشور بايد بازنگري جدي در تمامي حوزه ها داشته باشد.

نامزد پيشنهادي حزب موتلفه اسلامي اقدامات را كه بايد در دولت بعدي رعايت شود به صورت سرفصل بيان كرد و افزود: اولين كاري كه بايد در حوزه مديريتي در دولت جديد انجام شود، بازنگري در بينش‌ها است و مشكل ما در بينش اقتصادي است.

وي ادامه داد: بايد اولويت اولمان در حوزه اقتصادي باشد چرا كه عمده تهديدهاي دشمنان در حال حاضر در اين حوزه قرار دارد.

وي گفت: روال اقتصادي در دولت نهم و دهم بر مبناي توزيع مجدد بوده است يعني درآمدها و فرصت‌ها به منظور رعايت ايجاد نگاه خوشبينانه عدالت و پركردن فاصله طبقاتي بوده است.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم با اشاره به اينكه در شرايط فعلي كشور نتوانستيم به يك توسعه و اشتغال با توجه به فرصت‌هاي عظيمي كه داشته ايم دست پيدا كنيم، گفت: به دليل نوع مديريتي كه در كشور طي چند سال گذشته حاكم بود هدفمند كردن يارانه‌ها با تورم گره خورد و اين باعث شد تا يارانه‌اي كه پرداخت شود با تورم يكي شده و هيچ گونه سودي براي مردم در پي نداشته و باعث افزايش نقدينگي شود.

وي افزود: در شرايط امروز فضاي تعارضي در جامعه ايجاد شده است لذا انتظار مي‌رود كه اين فضاي درگيري و بداخلاقي‌ها به يك فضاي آرام و تعادلي تبديل شود زيرا لازمه توسعه داشتن يك فضاي آرام است.


*دولت بعدي حتما بايد نهادهاي نظارتي را احيا كند

آل اسحاق اظهار داشت: دولت بعدي حتما بايد نهادهاي نظارتي را احيا كند و در اين راستا بايك برنامه ريزي منسجم وارد عمل شود.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم با اشاره به اينكه فرايند استقلال بانك مركزي از اهميت قابل توجهي برخودار است، اظهار داشت: در دولت بعدي نهايت حقوق فردي مردم و انضباط در حقوق اجتماعي يك ضرورت است و فضاي كسب و كار بايد به يك فضاي اميدبخش تبديل شود.

وي خاطرنشان كرد: در حوزه‌هاي سياسي نيز بايد تعريف جديدي از اصولگرايي ارائه شود و كساني كه ضرورت دارند در عرصه كشور حضور پيدا كنند وارد صحنه شوند.

آل اسحاق تصريح كرد: به طور حتم تمام كساني كه به اسلام معتقدند، انقلاب را قبول دارند، در خط امام و رهبري حركت مي‌كنند و برنامه‌هاي خود را چارچوب مطالبات مقام معظم رهبري تدوين مي‌كنند صلاحيت حضور در عرصه انتخابات را دارند و بايد از تمام ظرفيت‌هاي آنها به نحو احسن استفاده كنيم.

وي افزود: ما بايد از كساني كه به معناي واقعي ايراد شناس و اقتصاددان هستند در صحنه كشور استفاده كنيم تا مشكلاتي را كه ايجاد شده است از بين ببريم.

آل اسحاق تأكيد كرد: اگر ما يك رويه تعاملي را با اتكا به آرمان‌ها و منافع ملي خود پياده كنيم به طور حتم در تمام حوزه‌ها موفق خواهيم بود.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات يازدهم رياست جمهوري اظهار داشت: ما در حوزه روابط بين الملل با سه گزينه روبرو هستيم لذا با توجه به اين سه معيار و با بيان اينكه ما انقلاب كرده‌ايم كه هضم و حذف نشويم بايد تعامل سازنده‌اي را با دنيا ايجاد كنيم و در اين راستا اتخاذ يك بازنگري در روابطمان جدي است.


*جبهه پيروان و پايداري دست در دست هم در راستاي معرفي يك گزينه در انتخابات آينده وارد عمل شوند

آل اسحاق گفت: در انتخابات آينده به طور حتم تمامي جريانات سياسي از جمله اصولگرايان، اصلاح‌طلبان، و مستقلين حضور پيدا خواهند كرد لذا انتظار داريم همه گروه‌هاي اصولگرا از جمله ائتلاف 2+1 جبهه پيروان و پايداري دست در دست هم در راستاي معرفي يك گزينه در انتخابات آينده وارد عمل شوند.

وي اظهار داشت: سه گزينه جبهه پيروان متشكل از منوچهر متكي، محمدرضا باهنر، و بنده از تمامي جريانت اصولگرا دعوت مي كنيم تا در راستاي يك گزينه اصلح با يكديگر مشاركت داشته باشيم.

آل اسحاق درباره معرفي باهنر بعنوان گزينه نهايي جبهه پيروان براي انتخابات آينده گفت: اخبار منتشر شده در اين راستا كذب است و صحت ندارد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره وجود تكثر ميان نامزدهاي اصولگرا در انتخابات آينده اظهار داشت: هيچ كدام از گزينه‌هاي مطرح در عرصه انتخابات رياست جمهوري سياه نمايي نمي‌كنند و به طور حتم ما اميد داريم اين جريان سياسي تأثيرگذار در انتخابات آينده با يك گزينه وارد عمل شود.

وي تصريح كرد: حضور نامزدهاي متعدد در جريان اصولگرايي سبب مي‌شود تا رويكرد مناسبي در بين مردم براي انتخاب گزينه اصلح ايجاد شود.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تدوين برنامه‌هاي خود براي حضور در عرصه انتخابات گفت: به طور حتم در موعد مقرر و پس از جمع بندي برنامه‌هاي خود را به صورت مشخص ارائه خواهند داد.

وي افزود: در انتخابات آينده به طور حتم اصلاح‌طلبان در عرصه سياسي حضور خواهند داشت و ما بايد اين موضوع را در نظر بگيريم كه ميان فتنه و اصلاح‌طلبان تفاوت اساسي قائل هست و به طور حتم اصلاح‌طلبان در ميان مردم و جريانات سياسي داراي جايگاه هستند.


*هاشمي در انتخابات آينده حضور نخواهد داشت

آل اسحاق درباره حضور هاشمي در انتخابات آينده اظهار داشت: قطعا با توجه به شواهدي كه وجود دارد هاشمي در انتخابات آينده حضور نخواهد داشت.

نامزد حزب موتلفه اسلامي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم درباره مشخص شدن تيم نامزدهاي جبهه پيروان در دولت بعد گفت: نامزدهاي جبهه پيروان هنوز هيچ تصميمي را براي معرفي تيم دولت آينده خود اتخاذ نكرده اند.

وي درباره وجود جريان انحرافي و خطر آن براي انتخابات آينده گفت: از نظر ما هر جرياني كه اصول و مباني ارزشي انقلاب را در نظر نگيرد انحرافي است لذا نمي توان ويژگي‌ها و شاخص‌هاي روشني را براي اين جريان در نظر گرفت.

وي افزود: همواره قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي فرقه‌هاي انحرافي وجود داشتند كه مردم ايران با هوشياري و درايت خود با آن برخورد كرده اند.

وي اظهار داشت: درباره برنامه‌هاي اقتصادي دولت نهم و دهم آنچه درباره مسئله هدفمند كردن يارانه‌ها اجرا شد درست نبود لذا انتظار مي‌رود دولت آينده كه از توجه به طبقات پايين و متوسط بخصوص در مقوله پوشاك و تغذيه دقت عمل بيشتري بخرج دهد.

آل اسحاق تأكيد كرد: دولت بعدي بايد مسئله توليد را محور اساسي خود قرار داده و در اين مسير گام جدي بردارد.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم تصريح كرد: عملكرد دولت دهم در مقوله هدفمند كردن يارانه ها و مسكن از موضوعات مهمي است كه قابل ستايش و تقدير است.

آل اسحاق در پاسخ به سوالي درباره نقاط مثبت دولت نهم و دهم اظهار داشت: دولت‌هاي نهم و دهم نياز مسكن را درست تشخيص داد و ساخت يك ميليون مسكن كه پايه گذاري آن در اين دولت‌ها انجام شده است بايد به گونه‌اي بهينه انجام شود و نبايد اجازه دهيم كه پتانسيل ايجاد شده هدر برود.

وي افزود: دولت‌هاي نهم و دهم انرژي خوبي را از خود نشان دادند و مبناي آن ارزش گذاري بود و دولتي كه وارد عمل مي‌شود بايد با انرژي بيايد.

نامزد انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به سوالي درباره اينكه چه برنامه‌هايي براي وضعيت كشورمان در منطقه و جهان داريد، اظهار داشت: استخوان بندي نظام مهندسي منطقه كه با نظام مهندسي جهاني همراه و هماهنگ بود، شكسته شده است و ما با بازار 400 ميليون نفري روبرو هستيم و كشور عراق درسال گذشته 500 ميليارد دلار سرمايه گذاري جديد انجام داده است.

آل اسحاق تصريح كرد: اين نياز 400 ميليون نفري در منطقه فرصتي بسيار بزرگ براي ما است و كشورمان به دليل دانش، سابقه، و ... بايد در اين شكل‌گيري جديد نقش داشته باشيم و جايگاه خودمان را تثبيت كنيم.

وي اظهار داشت: ما بايد در حوزه بين‌المللي به عالم بگويم كه يار شاطر هستيم و بر اساس منافعمان و نيازهاي بين‌المللي برنامه‌ريزي مي‌كنيم.

آل اسحاق به مسئله سوريه اشاره كرد و افزود: در رابطه با سوريه ما اعلام كرديم كه بايد مسئله به صورت سوري، سوري حل شود يعني خود مردم نقش داشته باشند؛ ما همچنين اعلام كرديم كه مي‌توانيم در تمامي نهادهاي بين المللي و منطقه اي حضور فعال داشته باشيم.


*مبناي ما تعامل و وحدت در ميان اصولگرايان است

وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه مكانيزم انتخاب نامزد نهايي از ميان سه كانديداي جبهه پيروان خط امام و رهبري چيست؟ گفت: فرمول انتخاب براساس تعامل اوليه با همه اصولگرايان است كه اگر آنان نيز به اين دايره بپيوندند ما از ميان خودمان در نهايت يك نفر را به عنوان محور انتخاب  و سپس تقسيم كار صورت خواهد گرفت . اگر ساير اصولگرايان نيامدند ما سه نفر كارمان را به پيش مي‌بريم و يك نفر را از ميان خودمان انتخاب مي كنيم البته مبناي ما بر تعامل و وحدت در ميان اصولگرايان است.

آل اسحاق ادامه داد: اهميت مسئوليت رياست جمهوري به گونه‌اي است كه انجام آن جز با خرد جمعي امكان پذير نخواهد بود.

نامزد انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي درباره احتمال وحدت ميان اصولگرايان اظهار داشت: از ظرف حدود 40 ميليوني آرا كسي كه مي‌خواهد رئيس جمهور شود بايد 14 ميليون رأي داشته باشد و اصولگرايان نيز چاره‌اي جز به وحدت رسيدن ندارند و حتما به وحدت خواهند رسيد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر مبنا براين است كه هر كسي كه توان دارد به صحنه بيايد البته يك لايه ديگري نيز وجود دارد كه آن روحانيت است و همه اصولگرايان نيز معتقدند كه بايد با روحانيت هماهنگ و همراه باشند.


*با جامعتين هماهنگ هستيم

آل اسحاق تأكيد كرد: هم اعضاي ائتلاف 2+1 اعلام كرده‌اند كه با روحانيت هماهنگ خواهند بود و هم ما مي‌گوييم كه با جامعتين هماهنگ هستيم.

وي درپاسخ به سوالي درباره اينكه آيا منظور شما از به ميدان آمدن همه نيروها همان وحدت ملي است گفت: شما هرچه مي خواهيد نام اين مسئله را بگذاريد اما وضعيت امروز كشور اين است كه هركسي كه هر تواني دارد آن را به ميدان بياورد و نخبگان نيز بايد با مردم همراه و همگام شوند.

آل اسحاق درباره برنامه‌هاي اقتصادي‌اش گفت: تاكنون 72 جلسه در جهت برنامه ريزي براي مقوله اقتصادي برگزار كرده‌ام و امروز نيز گزارش هفتادومين جلسه را دريافت كردم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه شما با ابداعات دولت احمدي نژاد درسياست خارجي موافق هستيد يا خير گفت: در ساختار تصميم‌گيري روابط خارجي كشور يك نهاد اوليه به نام شوراي عالي امنيت ملي داريم.


احمدي نژاد رئيس جمهور ما و مورد احترام است

اين خبرنگار خطاب به آل اسحاق گفت: رئيس شوراي عالي امنيت ملي احمدي‌نژاد است بنابراين آيا شما با سياست‌هاي وي موافق هستيد كه آل اسحاق در پاسخ به وي اظهار داشت احمدي نژاد رئيس جمهور ما و مورد احترام است و دوستان زيادي در تمامي نهادهاي كشور دارد؛ شوراي عالي امنيت ملي ساختاري متشكل از مجموعه اركان‌هاي تأثيرگذار دارد و براساس قانون اساسي نيز در رابطه با كليات حوزه هاي سياسي مقام معظم رهبري فصل الخطاب هستند.

وي در پاسخ به اينكه شما در قسمتي از سخنراني خود به عدم كانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات آتي اشاره كرديد اين مسئله را با توجه به چه چيزي بيان گفتيد تصريح كرد: اين موضوع براساس شناختي كه از وي دارم گفتم.

خبرنگاري از آل اسحاق درباره سابقه سياسي‌اش سوال كرد و وي در پاسخ گفت: از زمان طفوليت و از ششم دبستان در حوزه سياسي بودم و پدرم يك فرد روحاني بود كه سالها در زندان بود و خانواده ما سياسي است البته بنده ديدگاه‌هاي خاص خودم را دارم و فكر مي‌كنم كه كشورمان طي سي سال گذشته در تمامي حوزه‌ها سياست زده شده است و يكي از آفت‌هاي اقتصادي ما تأثير سياست بر اقتصاد است.

نامزد پيشنهادي حزب موتلفه اسلامي براي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري درپاسخ به سوالي درباره فعاليت‌هاي انتخااباتي دولت گفت: حاميان و طرفداران دولت حتما در انتخابات حضور خواهند داشت و فعاليتهايشان را به صورت سنگين آغاز كرده‌اند اما در درباره كانديداي آنان بايد از خودشان سوال كنيم.

وي ادامه داد: يكي از مشكلات كنوني كشور اين است كه رعايت قوانين و مقررات كمرنگ شده است و كسي نيز از حاميان دولت و يا كساني كه در آن فعاليت مي‌كنند اجازه استفاده از امكانات دولتي را ندارند.

آل اسحاق تأكيد كرد: از دورنماي فعاليت‌هاي دولت پيداست كه آنان برنامه‌هاي جدي و افسران ميداني براي انتخابات دارند البته چرا نبايد آنان بيايند؟ بلكه من مي‌گويم كه همه در اين عرصه حضور داشته باشند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه چه برنامه‌هايي براي حوزه‌هاي ديگر از جمله مطبوعات داريد اظهار داشت: يكي از چالش‌ها و مشكلات كنوني كشور عدم استفاده از ظرفيت‌هاي كارشناسان است و اين آفت بايد جبران شود و دولت بعدي نيز بايد ظرفيت‌هاي كارشناسي كشور را شناسايي كند.

آل اسحاق تأكيد كرد: يكي از محورهاي برنامه‌ريزي آمريكا براي مقابله با كشورمان ايزوله كردن رسانه‌هاي ما در خارج است و اهميت مسئله رسانه به قدري بالا است كه بعنوان يكي از تهديدات آنان عليه ما درنظر گرفته شد است.


*اصحاب رسانه نيز بايد بدانند كه در معرض تهاجمات هستند/ بزرگترين تعامل را با رسانه‌ها داريم

وي با بيان اينكه بايد فضاي رسانه‌اي را توسعه داد اظهار داشت: تنگ نظري در اين حوزه امكان پذير نيست و اصحاب رسانه نيز بايد بدانند كه در معرض تهاجمات غير هستند و بايد خودشان را كنترل كنند كه فضاي كشور به دليل رعايت برخي مسائل امنيتي نشود.

وي گفت: در حوزه‌اي كه بنده اكنون در آن فعاليت مي كنم بزرگترين تعامل را با رسانه‌ها داريم.

ال اسحاق در پاسخ به سوال ديگري درباره الزامات مديريتي و كاري وي براي دولت يازدهم افزود: بازنگري در تمامي حوزه‌ها در دولت آينده الزاماتي دارد از جمله اينكه بايد فضا فضاي همدلي، تعاملي و آشتي به جاي تعارض، بدخلاقي‌ها، زشتي‌ها و درگيري‌ها در كشور حاكم شود.

وي ادامه داد: نكته دوم در ايجاد اين اقدامات داشتن ساماندهي برنامه‌ريزي و تدبير بر پايه‌هاي علمي و تجربي در تمامي حوزه‌ها از جمله اقتصادي فرهنگي اجتماعي سياسي و ... است.

وي تأكيد كرد: احتمال داشتن يك برنامه‌ريزي در روابط بين الملل با حفظ همه منافع ملي و حياتي ممكن است البته به شرط اينكه ما بدانيم كه مكتب و جنسمان براساس تعامل است و رشد و توسعه اسلام نيز بر پايه اين مسئله بوده است.

آل اسحاق تصريح كرد: ما معتقديم كه مي توانيم با داشتن سناريوهاي متكي بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مي‌توانيم به رشد دست يابيم و تعامل سازنده با منطقه و جهان نيز جزو اسناد چشم انداز است.

نامزد انتخاباتي حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: ضرورت بعدي ما سعه صدر و به صحنه آمدن است، ما نبايد خودمان اجتهاد كنيم، ما كه مي‌گوييم تابع مقام معظم رهبري هستيم يك قدم جلوتر و يا يك قدم عقب تر از ايشان خطا است.

وي گفت: الزام بعدي، استفاده از ظرفيت تاريخي، كارشناسي و طبيعي كشور است چرا كه كشور ما از لحاظ منابع طبيعي بيشترين امكانات را دارد و امروز در جهان نيز اثبات شده است كه بدون حضور و توجه به همه فعالان اقتصادي، اقتصاد روي خوشي نخواهد ديد.

نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم گفت: برخورد با فساد مالي در کشورمان بايد با جديت تمام صورت گيرد اگر ما مي‌خواهيم قاطعانه با فساد برخورد کنيم بايد ريشه‌هاي فساد را در کشورمان از بين ببريم.

وي افزود: از 30 سال گذشته خيلي حرف زديم، لذا بايد در شرايط فعلي فقط از تجربيات استفاده کرده و به فکر عملياتي کردن آنها باشيم.

آل اسحاق تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به دليل روحيه مقاومتي که پس از پيروزي انقلاب اسلامي داشته است توانسته است در عرصه جهاني به يک جايگاه مناسبي درز پيدا کند.

وي با اشاره به اينکه امروزه هيچ کشوري نمي‌تواند جمهوري اسلامي ايران را درک کند تصريح کرد: ملت ايران به دليل استقامت و موفقيتي که داشته است آتيه کل جهان از آن آن خواهد بود و کشورهاي غربي بايد بدانند که چه بخواهند چه نخواهند، ما در منطقه محور هستيم.

نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: محور اساسي در دولت بعدي، بايد اقتصاد باشد و بطور حتم اساسي که در عرصه انتخابات رياست جمهوري وارد عمل شده اند بايد به اين مقوله توجه ويژه‌اي داشته باشند.

آل اسحاق با بيان اينکه بنده در حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي سابقه خوبي داشته‌ام، گفت: به طور حتم من سياست و فرهنگ را مي‌فهمم، به همين خاطر در انتخابات آينده وارد صحنه شدم.


*شرايط کشور به گونه اي نيست که با اتکا به يک حزب در عرصه سياسي کشور وارد عمل شد

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينکه آيا اين آينده شما از حزب موتلفه اسلامي خواهد بود، گفت: شرايط کشور به گونه اي نيست که با اتکا به يک حزب در عرصه سياسي کشور وارد عمل شد، لذا به طور حتم در دولت بعدي بايد تمام ديدگاه‌ها و جريانات سياسي حضور داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه نگاه حزبي در انتخابات معنايي ندارد، تصريح کرد: در مجموع آنچه که براي من قابل اهميت است اين است که منتخب اصولگرايان در انتخابات آينده پيروز شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه ما در راستاي حرکت به سوي سند چشم انداز توسعه عملکرد قابل قبولي نداشته و زمان و فرصت را از دست داده ايم.

آل اسحق اظهار داشت: درباره انتخاب احمدي نژاد به عنوان گزينه اصولگرايان در انتخابات گذشته بايد به اين نکته اشاره کنيم که اگر اصولگرايان از احمدي نژاد حمايت کردند، زيرا آرمانها و گفتمان وي در چارچوب جريان اصولگرايي بود که متاسفانه در چند سال اخير اين گفتمان تغيير پيدا کرد لذا ما قبول مسئوليت و اشتباه را درباره احمدي نژاد انصاف مي دانيم.

آل اسحاق اظهار داشت: بنده يکي از منتقدين احمدي نژاد بودم و همواره سعي کرده‌ام انتقادات خود را به جريان دولت و مرکز آن به صورت صريح بيان کنم.

وي خاطرنشان کرد: با کمال جسارت وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري شدم و اميدوارم بتوانم در اين زمينه موفق باشم.

نامزد حزب موتلفه براي انتخابات رياست جمهوري دور يازدهم گفت: حل مسائل و مشکلات مردم به خصوص در زمينه معيشت يکي از موضوعات مهمي اس که رئيس جمهور آينده بايد يک برنامه عملياتي براي آن داشته باشد و اين موضوع حائز اهميت است که نياز کشور به اقتصاد از حاشيه به متن منتقل شده است.

وي افزود: هرکسي که در انتخابات رياست جمهوري سال آينده وارد عمل مي‌شود بايد اقتصاد، تورم و توجه به بخش خصوصي را جدي بگيرد و با مدل دولت و ملت وارد عرصه شود.

آل اسحاق اظهار داشت: ميان اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران سال 88 بايد تفاوت قائل شد، لذا غير از فتنه گران همه جريانات و تشکل‌هاي سياسي مي توانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

وي اظهار داشت: براساس محاسباتي که صورت گرفته است، در شرايط فعلي اضافه کردن يارانه‌ها فايده اي ندارد لذا نبايد در جنگ تورم وارد صحنه شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آل اسحاق ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار