طالع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مهريه تا 110 سكه قابل وصول است/ ضرورت اثبات استطاعت مالي زوج از سوي زوجه

يك وكيل دادگستري گفت: مهریه تا 110 سکه قابل وصول است و در صورت اعسار زوج، قانون او را مجاب به پرداخت بیش از 110 سکه نمی‌کند.

"حسين طالع" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با تاييد لايحه حمايت از خانواده و شرايط پرداخت مهريه، اظهار داشت: مطابق این قانون هرگاه مهریه‌ در زمان وقوع عقد تا 110سکه بهار آزادی یا معادل آن باشد، وصول آن مشمول مقررات ماده 2 قانون اجرای محکومیت‌های مالی است.

اين عضو كانون وكلاي مركز ادامه داد: مهریه تا 110 سکه قابل وصول است و در صورت اعسار زوج، قانون او را مجاب به پرداخت بیش از 110 سکه نمی‌کند.

 طالع با اشاره به بخشنامه رئيس قوه قضاييه براي عدم حبس زندانيان مالي گفت: اين بخشنامه و اين قانون در جهت كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها صورت گرفته است و با اجرايي شدن اين بخشنامه 5000 زنداني از زندان آزاد شده‌اند و اين مهم روند بهبودي در دستگاه قضا داشته است.

وي تصريح كرد: طبق این قانون، مهریه زنان هرچقدر باشد مرد مکلف به پرداخت 110سکه است و باقی مهریه درصورتی قابل وصول است که زوج بتواند ثابت کند همسرش ملاعت مالی دارد و اگر مالي از زوج شناسايي نشد طبق ماده 2 نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي  عمل مي‌شود و اگر مرد اثبات کند که توان پرداخت ندارد، مهریه همان 110سکه خواهد بود.

اين وكيل دادگستري در پايان خاطرنشان كرد: در پرداخت مهريه مازاد بر 110 سكه،‌ حكم جلب صادر نمي‌شود و در صورت استطاعت مالي زوج اموال وي توقيف خواهد شد و مطابق این لایحه تا 110 سکه طلا از مهریه تعیین شده ضمانت اجرايی برای اعمال ماده دو نحوه اجرای محکومیت های مالی را دارد، یعنی زوجه می‌تواند در صورت پرداخت نکردن مهریه تا این میزان با اعمال ماده 2، حكم جلب زوج را بگيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حسن طالع ، مهریه ، سکه ، حبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خالد
۰۳:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سکه که میشه از مهریه برداشته بشه چندین نفربخاطراین سکه ها زندانن
آخرین اخبار