امير دادرس در مراسم دانش‌آموختگي دافوس:

تدابير رهبری باعث خودکفايي نيروهاي مسلح در ساخت تجهيزات دفاعي شد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هواپيماها، ناوها، بالگردها، موشک‌ها، تانک‌ها و رادارهاي مورد نيازمان اکنون در داخل کشور ساخته مي‌شود که اين توانايي به برکت تدبير فرماندهي معظم کل قوا بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ"محمد‌حسين دادرس" در مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دوره‌هاي 22 و 6 حرفه‌اي دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران (دافوس) با اشاره به اين‌که معصومين(ع) به ما تکليف کرده‌اند تا هر روز اعمال خود را مورد محاسبه قرار دهيم، اظهار داشت: اين محاسبه و بررسي دوره‌اي معمولاً در يگان‌هايي مانند دافوس و مجموعه عالي نظامي مي‌تواند انجام شود که در جهت تقويت بنيه دفاعي کشور و پشتوانه مناسبي براي نيازهاي دفاعي است.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: نياز است تا وضعيت عمومي منطقه و ايران اسلامي را در معادلات قدرت تا انطباق محصول اين دانشگاه در يک اطمينان و شرايط مناسب مورد توجه قرار دهيم.
 
وي تصريح کرد: عزت و اقتدار ملي، استقلال و تماميت ارضي يک کشور در گرو توجه به عناصري است که نقش سازنده، ارزنده و تعيين‌کننده دارد، بنابراين سه عنصر تعيين‌کننده در اقتدار واحد جغرافيايي وجود دارد که اگر کشورها واجد اين توانمندي باشند در مرتبه حفظ استقلال، منافع و منابع و تماميت ارضي خود مي‌توانند دست استعمار و استثمار را کوتاه کنند.
 
دادرس با بيان اين‌که موج بيداري اسلامي در منطقه در صورت برخورداري از اين سه عنصر مهم امنيت ملي به مطلوب خود نزديک مي‌شود، گفت: اگر هر يک از اين حلقه‌ها مفقود باشند قطعاً كشورهاي اسلامي در رسيدن به مطلوب، دچار مشکل هستند و اين‌که مي‌بينيم بعضي از کشورهاي اسلامي با چالش‌هايي روبه‌رو شده‌اند به همين دليل است.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اين سه عنصر افزود: عنصر اول، ارزش‌هاي ملي و ديني حاکم بر فرهنگ يک جامعه است و اين‌که کشور چه‌قدر آموزه‌هاي ديني خود را در عادات جامعه پياده کرده در اين كه ارزش‌ها مي‌توانند کشور را به استقلال برسانند، تأثيرگذار است و نبود آن لطمات اساسي مي‌زند.
 
وي اظهار داشت: ارزش‌هاي ديني که امروزه در موج بيداري اسلامي وجود دارد به معناي حضور دين در عرصه‌هاي اجتماعي است که پايه‌هاي ستون استکبار را مي‌لرزاند و به همين خاطر دشمنان سرمايه زيادي را براي مقابله با آن به کار گرفته‌اند.
 
دادرس تصريح کرد: زودتر از همه مقام معظم رهبري اين هجمه فرهنگي براي مقابله با ارزش‌ها را شناسايي کردند که ايستادگي در مقابل آن مي‌تواند يک ملت را بزرگ کند.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بيان اين‌که در بودجه آمريکايي‌ها در چند سال اخير به طور مستقيم و غيرمستقيم 100 ميليون دلار براي تهاجم فرهنگي و جنگ رواني اختصاص داده شده، گفت: اين بودجه‌ها در جاهايي که انرژي و نفت وجود دارد به کار گرفته مي‌شود تا اين قابليت را از کشورهاي صاحب منابع مانند کشورهاي اسلامي منطقه بگيرند.
 
وي افزود: عنصر دوم اتحاد مردمي و وفاق ملي است که اگر پشتوانه ارزشي نداشته باشد نمي‌تواند مقابله مناسبي با دنياي استکبار داشته باشد، لذا امروز موج بيداري اسلامي، اين عنصر را نياز دارد که در ايران اسلامي در نهايت مطلوب خود قرار داشته است.
 
دادرس اظهار داشت: تلاش بي‌وقفه دنياي استکبار براي انشقاق ملت ايران نشان مي‌دهد دشمنان، عنصر اتحاد مردم را موجب به خطر‌ افتادن اقتدار خود مي‌دانند و به ايجاد تشکل‌ها، احزاب و گروه‌هاي مخالف نظام جمهوري اسلامي،‌ اپوزيسيون و فتنه‌اي که از مدت‌ها قبل مقدمه آن را چيده بودند دست زده،‌اند اما خوشبختانه اتحاد ملي به دليل اين‌که يک سرمايه ارزشي را مبنا قرار داده به سرعت از اين مسائل عبور کرده است.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصريح کرد: سومين عنصر، بنيه و نظام رهبري در يک کشور است که در کشور ما مبتني بر ولايت مطلقه فقيه به بهترين صورت وجود دارد و ارزش‌ها را مقام معظم رهبري با استحکام مناسبی حفظ کرده‌اند، به گونه‌اي که تلاش دشمنان نتوانسته خدشه‌اي به آن وارد کند.
 
وي با اشاره به اين‌که دشمن امروز براي مقابله با اين عنصر، تلاش بي‌وقفه‌اي دارد، گفت: متناسب با هر کدام از اين سه عنصر، دشمنان ابزارهاي مختلفي را به کار مي‌گيرند و اگر کشورهايي که موج بيداري اسلامي در آن‌ها به‌پا شده اين سه عنصر را با هم داشته باشند، نجات مي‌يابند، اما به دليل اين‌که هر کدام يک يا چند عنصر از اين عناصر را ندارند به مشکل برخورده‌اند.
 
دادرس افزود: امروز مشخصاً براي مقابله با مقام معظم رهبري به گونه‌اي در صحنه ظاهر مي‌شوند که حتي ادبيات آن‌ها با واژه‌هاي زيبا مانند عدالت‌خواهي، اما نه در جهت تقويت رهبري  بلکه براي ايجاد شکاف ميان رهبري و مردم به‌کار گرفته مي‌شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: قدرت اين‌گونه دشمني‌ها زياد نبوده، زيرا با يک اشاره رهبري در 22 بهمن، سيلي به صورت دشمن خورد.
 
وي تصريح کرد: در منطقه، دشمن توفيقاتي براي مهار حرکت‌ها و موج‌هاي انساني که با انگيزه ديني به جلو رفته‌اند داشته، اما در کشور ما به برکت بنيه ارزشي، شکست خورده است.
 
دادرس با بيان اين‌که امروز تحريم يکي از حيله‌هاي دشمن براي لطمه زدن به اين سه عنصر و زير سوال بردن مشروعيت نظام از نظر مردم است، گفت: کشورمان بارها با تحريم‌ها مواجه بوده و تحريمي که امروز وجود دارد کشورهاي صاحب قدرت و استکباري نيز از آن متاثرند.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: در بودجه امسال دشمن، 46 ميليارد دلار بودجه دفاعي آن‌ها تقليل يافته و کارکنان هواپيمايي نيز به اعتصاباتي دست زده‌اند.
 
وي اظهار داشت: ممکن است فشارها و کمبودهايي هم براي ما باشد که هست و در همه عرصه‌هاي معيشتي اعم از خوراک، پوشاک و دارو براي اين‌که بدنه مردمي را تحت فشار قرار دهند اين تحريم‌ها را صورت مي‌دهند، اما از آن‌جا که يک ملت ارزشي تربيت شده، دشمن هنوز متوجه نيست که ملت بزرگ ايران مقاوم‌تر و تنفر مردم از دشمنان بيشتر شده است که در اين زمينه مقام معظم رهبري فرمودند"منفورترين کشور در نزد ملت ما آمريکاست".
 
دادرس تصريح کرد: براي عبور از اين تحريم‌ها بايد از يک فرصت مناسب استفاده کنيم و مدت‌ها پيش فرماندهي معظم کل قوا اعلام کردند که به دنبال تحريم انتخابي برويم، يعني در حوزه نظامي قطع وابستگي به بيرون را خودمان انتخاب کرديم، لذا وابستگي ما در اين حوزه نزديک به صفر است.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: کشورهايي که اين توانايي را ندارند قطعاً در روز حادثه اين تجهيزات آن‌ها در خدمت صاحبان قدرت است و به آن‌ها داده نمي‌شود، اما امروز اين توانايي در خدمت خودمان است و اگر چه به ما نمي‌دهند، اما خودمان هواپيماها، ناوها، بالگردها، موشک‌ها، تانک‌ها و رادارهاي مورد نيازمان را مي‌سازيم که اين توانايي به برکت تدبير فرمانده ما بوده است.
 
وي افزود: امروز مي‌توانيم فهرستي از نيازهاي حوزه نظامي را داشته باشيم و آن‌ها را بسازيم من دستور دادم تا ليست واردات را بگيرند و در حوزه مواد اوليه و تجهيزات صنعتي کارخانجات، ظرفيت ارزشمند موجودمان اين نيازها را رفع کنند که به برکت عنصر خلاق انساني به دست مي‌آيد.
 
دادرس با تبريک فرا رسيدن سال نو به مجموعه دانشجوياني که فرماندهان آينده ارتش هستند، گفت: اين عزيزان تحول ايجاد مي‌کنند و نظام آموزشي را ارتقاء مي‌دهند تا هم توان دستيبابي به تجهيزات نوين و هم توان به‌کارگيري آن در مقابله با تهديدات بيروني را به صورت فرمول در اختيار صف قرار دهند.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: دانشجويان و اساتيد ارزشمندي که قهرمان دفاع مقدس هستند از معلمين شاغل تا معلمين خردمند و ارزشمند بازنشسته، عناصري تکليفي هستند و دانشگاه دافوس نيز فرماندهان بسيار عالي‌قدر و دانشمندي داشته که ان‌شالله تحولاتي بزرگ‌تر از گذشته در حد نام جمهوري اسلامي ايجاد مي‌کنند.
 
وي تصريح کرد: اميدواريم در سال آينده برآورد اين مجموعه رضايت‌بخش و شادکننده دل فرمانده معظم کل قوا باشد، ضمن اين‌که چند روز پيش در ارزيابي‌ها دافوس رتبه بسيار مناسبي را دريافت کرد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: امیر دادرس ، دافوس ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار