بجنورد/ برای تنظیم بازار؛

سه هزار تن برنج خارجی در خراسان شمالی توزیع شد

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در راستای تنظیم بازار سه هزار تن برنج خارجی در این استان توزیع شده است.

  حسین کاظمزاده در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود: برنج خارجی با قیمت مصوب 28 تا 38 هزار ریال در هر کیلوگرم از طریق فروشگاه های سطح شهر در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

وی گفت:در آستانه سال نو 300 تن برنج هندی با قیمت 38 هزار ریال در هر کیلوگرم از طریق نمایشگاه های بهاره در سطح شهرهای استان در حال توزیع است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توزیع 100 تن برنج خارجی را تا پایان تعطیلات نوروزی از دیگر برنامه های این سازمان برای تنظیم بازار این محصول اعلام کردو گفت:میانگین مصرف برنج در استان در سال 32 هزار تن است که یک پنجم آن از تولیدات داخل استانی و مابقی از محل برنج وارداتی و برنج ایرانی تامین می شود.

کاظمزاده سرانه مصرف برنج در این استان را 40 کیلوگرم برای هر فرد اعلام واضافه کرد: توزیع برنج خارجی در این استان موجب تثبیت قیمت برنج ایرانی در فروشگاه های سطح شهر شد.

وی میانگین قیمت برنج ایرانی را در استان حدود 60 هزار ریال در هر کیلوگرم اعلام کرد.

دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی درخراسان شمالی زیر کشت برنج قرار دارد که طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی از این مزارع سالانه 10 هزارتن شلتوک تولید می شود.

در خراسان شمالی ارقام برنج طارم هاشمی و دم سیاه در دو منطقه بجنورد و مانه و سملقان کشت می شود./ع

برچسب ها: تنظیم ، بازار ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.