13/ كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب در فاصله 22 خرداد تا 22 بهمن 88

حمله فتنه‌گران به دسته‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا/ شهید خواندن اوباش در روز عاشورا توسط کروبي

برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه ( 5 و 6 دي ماه 88) را بررسي کرده است.


شنبه، 5 دی، فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسينيه جماران سوت و کف زدند


رجانیوز نوشت: «فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی با حضور در حسینیه مقدس جماران به سر دادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده "سهیل محمودی" بود و فائزه هاشمی نیز حضور داشت، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در این حین، مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زد و خوردهایی شد. در ادامه برنامه در حالی که خاتمی سخنرانی خود را آغاز کرده بود، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه جماران آغاز شد و سپس نیروی انتظامی با ورود به محلی تلاش کرد که کنترل اوضاع را بدست بگیرد. برخی افرادی که با نیروی انتظامی درگیر شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادی از اتومبیل های پارک شده در خیابان یاسر منتهی به جماران کردند.

در داخل حسینیه جماران و اواسط سخنرانی خاتمی نیز در حالی که چندین بار هتک حرمت شب عاشورا توسط فتنه گران با اقدام به کف زدن تکرار شد، درگیری‌ها بالا گرفت و تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند  "منافق حیا کن، جماران را رها کن" خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند و خاتمی با مشاهده این وضع سخنرانی خود را قطع کرد و توسط محافظانش بلافاصله به بیرون منتقل شد. سپس درگیری میان افراد در حسینیه بار دیگر به بیرون از این محل نیز سرایت کرد که نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن برهمزنندگان نظم منطقه کرد. در حالی که این مراسم و سخنرانی خاتمی در آن نیمه تمام مانده بود، ترافیک ناشی از درگیری‌های پراکنده در خیابان نیاوران ایجاد شد که نیروهای انتظامی پس از دقایقی کنترل ترافیک منطقه را نیز در دست گرفتند».

 
یک شنبه، 6 دی، حمله  فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری، سوگواری سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا


شبکه تلویزیونی مجاهدین خلق«منافقین»: «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مرکز کل راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی رژیم در خیابان آزادی را درهم کوبیدند و تمامی شیشه‌های آن را خرد کردند. جوانان همچنین شماری از مزدوران نیروی انتظامی را در این منطقه خلع لباس کردند. در خیابان خوش درگیری‌های سنگین جریان دارد و مردم چندین موتور از مأموران سرکوب گر نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. از میدان ولی عصر(عج) تا پشت دانشگاه صنعتی شریف، درگیری ادامه دارد و مردم می‌گویند شام غریبان را برایتان شام غریبان می‌کنیم. تظاهرکنندگان شعار می دهند استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی همچنین جوانان در سر خیابان وصال شیرازی در تهران، یک لندکروز نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. مردم در بسیاری از نقاط تهران سنگ‌ها و موزاییک‌های بالکن‌ها را می‌شکستند و به سمت مزدوران بسیجی و مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی پرتاب می‌کردند».

رجانیوز در اخبار خود درج کرد: «از صبح امروز، عده‌ای که به صورت سازمان‌دهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداری و دسته جات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع) پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهار راه کالج و چهارراه ولیعصر(عج) حرکت کردند و با اختلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.

برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "یاحسین، میرحسین" و در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند. این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروی انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و با تخریب اموال عمومی بویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زود وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاش گران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.

آشوب گران در تقاطع اسکندری-آزادی با کندن میله های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آنها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروی انتظامی و یا مردم مومن دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند. اغتشاگران در تقاطع کریم خان-حافظ، دو خودروی پلیس را آتش زدند و تاکنون آتش زدن 26 موتور از موتورهای ناجا و مردم نیز گزارش شده است. این افراد همچنین در مسیرهای اصلی اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فرا گرفت. در واکنش به این فتنه گری‌ها که همزمان با حضور عزاداران تهران درمساجد، حسینیه‌ها و هیات عزاداری انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش فتنه گران وارد صحنه شدند و با شعارهای خود امویان را فراری دادند.

شمار قابل توجهی از مردم نیز در تقاطع انقلاب - فلسطین تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای انقلابی از جمله لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است و سینه زنی، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را محکوم کردند و حاج سعید حدادیان در جمع این افراد اقدام به مرثیه سرایی کرد. همچنین دانشجویان انقلابی که از عزاداری دانشگاه تهران به این محل آمده بودند، در روز عاشورا حتی پس از برخورد فیزیکی نیروی انتظامی با اغتشاشگران از پلیس می‌خواستند تا این افراد جاهل را به آنان واگذار کند تا بدون هرگونه درگیری آنان را متواری کنند.

عاشقان ولایت شعارهای "الله اکبر خامنه ای رهبر"، "حزب فقط حزب‌الله، سید علی روح الله"، "منافق حیا کن، عاشورا را رها کن"، "مرگ بر منافق"، "حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی"، "ماشالله حزب الله"،  "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد"، سردادند و هر لحظه بر شمار راهپیمایان مردمی افزوده شد.
 
گفتنی است، در حاشیه میدان ولیعصر(عج) تهران پرچم های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توسط امویان پاره و کیوسک پلیس نیز آتش زده شد. صدها موتورسوار نیز که پرچم های هیات خود مرکب از "یا حسین"، "یا مهدی ادرکنی"، و ... را به دست گرفته‌اند، به طور مستمر در خیابان انقلاب به گشت‌زنی پرداختند. در این تجمع "دکتر روح‌الامینی" پدر مرحوم محسن روح‌الامینی نیز حضور داشت و علیه اغتشاش‌گران شعار داد».

خبرگزاری فارس فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاش‌گران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا به جمع آشوب گران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد».

وزارت اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه گران به دسته‌های عزاداری، سوگواری سیدالشهدا (ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند. 


وقتي که مهدي کروبي در ابتداي بيانيه خود « انا لله و انا علیه راجعون» را «الراجعون» نوشت


شبکه ایران پیرامون بیانیه مهدی کروبی در مورد حوادث روز عاشورا نوشت: مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه « انا لله و انا علیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب و اعلام کرد: "امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنا بر گزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند" و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است.
 
کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی را که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند فرزندان زهرا (س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد: "یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س)‌ در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد؟"
 
فارس نوشت: (تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدف نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است).
 
رجانیوز مي‌نويسد: (امروز یک انگلیسی در حالی که به سمت عزاداران حسینی حمله می‌کرد، در حوالی میدان فردوسی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این فرد پاسپورتش را نیز به همراه داشته است).
 
دولت فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنین تشدید سرکوب‌ها، فرانسه خواستار یک راه حل سیاسی در ایران است".
 
دکتر محمد مرندی استاد دانشگاه تهران و فرزند دکتر مرندی نماینده تهران در مجلس در گفتگو با شبکه الجزیره در خصوص کشته شدن علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی و کشته شدن هشت نفر به نقل از برخی سایت‌ها گفت: "من دقیقا نمی‌دانم که تعداد کشته‌ها چقدر است، اما از چهار نفری که کشته شدند، تنها یک نفر به ضرب گلوله کشته شد که آن یک نفر خواهرزاده آقای موسوی بود! پلیس می‌گوید که آنها به هیچ کس شلیک نکردند آنها مشکوک هستند که وی ممکن است ترور شده باشد تا تنش‌ها در شهر تهران افزایش یابد.


بزرگترین مشکلی که آقای موسوی دارد این است که وی بیشتر و بیشتر دارد رادیکال می‌شود


قضیه مشکوک است چون چگونه یک نفر از میان جمعیت هزار نفری به طرز گزیده‌ شده‌ای هدف قرار می‌گیرد؟!" وی در ادامه گفت: "به نظر من بزرگترین مشکلی که آقای موسوی دارد این است که وی بیشتر و بیشتر دارد رادیکال می‌شود و حامیان وی هم بیشتر و بیشتر غرب‌گرا و سکولارتر می‌شوند. اردوگاه موسوی اساسا شکسته شده و به جناح‌های مختلف تبدیل شده است بسیاری از آنها خود را از آقای موسوی جدا کرده‌اند.  
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "متاسفانه امروز، در روز عاشورا در حالی که ملت سوگوار به طور یکپارچه در مراسم عزاداری و روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) شرکت داشتند و بر سر و سینه می‌زدند، عده‌ای ساختارشکن با کف و سوت با حرمت‌شکنی عاشورای حسینی، به طور سازمان یافته و هماهنگ با سامانه‌های دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی استکباری بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تخریب اموال عمومی و اغتشاش به قرآن،‌ مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها، نذورات، عزاداران و مراسم حسینی اهانت و جسارت کردند و گستاخی را با شعار بر علیه باورها و ارزش‌های اسلامی و مقدسات مذهبی برای تحقق خواب‌های پریشان دشمنان اسلام و ایران، بیشتر کردند..... جامعه مدرسین ضمن تقدیر از حضور به موقع و شایسته شما امت خداجوی و سلحشور در برخورد با اغتشاش‌گران از مسئولین ذیربط درخواست می‌نماید که با شناسایی عوامل و مسببان این وقایع ناگوار، قاطعانه برخورد نموده و آنان را به سزای قانونی و شرعی خویش برسانند".

اين گزارش ادامه دارد ....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار