رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

محرومیت بیش از 6000 هزار راننده متخلف از رانندگی در نوروز 92

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: گواهینامه 679 هزار راننده که نمره منفی 30 داشتند،ضبط و از رانندگی در سفر محروم شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسکندر مومنی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: 18 هزارو 650 راننده که نمره منفی آنها بین 20 تا 30 است در آستانه محرومیت هستند.

وی ادامه داد: اگر راننده ای 6 ماه تخلف نکند تمام نمره های منفی آن باطل می گردد.

سردار مومنی با اشاره به بیشترین و کمترین تلفات سایر استانها اظهار داشت: استان خراسان رضوی، کردستان، فآرس، خوزستان بیشترین کاهش تلفات را در سال گذشته دارا بودند و در این بین استان خراسان رضوی رتبه یک کاهش تلفات با 250 نفر و 17 و نیم درصد رتبه اول کاهش سوانح و حوادث را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: استان آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمان، چهارمحال بختیاری و استان مرکزی 5 استانی است که بیشترین تلفات را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

*4 عامل اصلی تصادفات جاده ای

سردار مومنی بیان داشت: انحراف به چپ سرعت غیر مجاز سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو 80 درصد تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند و در این بین عدم توجه به جلو که بیشترین سهم آن خستگی و خواب الودگی راننده بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اذعان داشت: 30 درصد تصادفات نوروز سال گذشته در ساعت 16 بعدازظهر تا 20 شب اتفاق افتاده است که دقت بیشتری را می طلبد.

*استقبال گشت های ویژه در معابر شهری و جاده های کشور

سردار مومنی با بیان اينكه امروز از گشت های ویژه ای که با ساختار و خودروهای جدید فعالیت می کنند رونمایی می شونداظهار داشت: این گشت های ویژه در معابر برون شهری و جاده ای کشور خصوصا بزرگراه و آزاد راه مستقر می شوند و گره های حوادث جاده ای را نظارت می کنند.

*آغاز طرح نوروزی از 24 اسفند

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اجرای طرح نوروزی از 24 اسفند آغاز و تا 17 فروردین 92 ادامه خواهد داشت.

سردار مومنی 40 درصد جاده های کشور تحت پوشش دوربین های پلیس است تصریح کرد: با توجه به قانون راهنمایی و رانندگی هر 2 سال یک بار به میزان جریمه ها اضافه می شود و بنا به قانون و نرخ رسمی تورم ابتدای سال 93 یک بازنگری در افزابش نرخ جریمه ها صورت می گیرد .

رئیس پلیس راهور ناجا با توجه به جاده  های پرخطر و حادثه ساز عنوان کرد: در سال گذشته بیشترین افزایش تصادفات در ایام نوروز را 5 استان مازندران، گیلان، لرستان، سیستان و بلوچستان و استان قزوین داشته اند .

*کاهش 45 درصدی شماره گذاری خودرو از ابتدای سال

سردار مومنی با اشاره به شماره گذاری خودروهای جدید در یازده ماهه سال جدید اذعان داشت: در 11 ماهه سال جاری 800 هزار خودروی جدید شماره گذاری شده است که نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش شماره گذار داشته ایم.

*افزایش 2 درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی در سال جاری

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: 36 هزار خودروی وارداتی با شماره گذاری شده و همچنین شماره گذاری موتور سیکلت 49 درصدی کاهش داشته است.
سردار مومنی تاکید کرد بر افزایش 6 درصدی صدور گواهینامه نسبت به سال گذشته گفت: نسبت به سال گذشته اقساط خودرو 30 درصد اسقاطی از چرخه حمل و نقل خارج شده است.
سردار مومنی با اشاره به کاهش 7 درصدی سوانح و حوادث افزود: با مشارکت و همکاری تمام دستگاه ها امسال صد هزارو 200 انسان نسبت به سال گذشته کمتر کشته  شده و پیش بینی می شود تعداد کشته ها به 19 هزار نفر برسد.
رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه تحول اساسی در راهبردها و رویکردها خاطر نشان کرد: اقداماتی که در دهه 80 صورت گرفته  اقدامات خوبی بوده است ولی با راهبردهای دهه 80 نمی توان ترافیک دهه 90 را سامان داد و برای اینکه بتوانیم به چشم انداز روشنی در حوزه راهنمایی و رانندگی دست یابیم باید تغییرات اساسی در مولفه هایی چون ایمنی خودرو و افزایش  ایمنی
شبکه راهها و توسعه سیستم حمل و نقل بیمه مدیریت و تقاضای سفر و همچنین خروج خودروهای فرسوده داشته باشد./ف

برچسب ها: راهور ، منفی ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار