اراک/

چهارشنبه‌ آخر سال، شاد یا خطرناک؟

داریم به چهارشنبه‌ی آخر سال نزدیک می‌شویم و باید خیلی مراقب باشیم که چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، این رسم قدیمی متأسفانه در این سال‌ها با ترقه‌بازی و مواد منفجره به روزی شبیه یک روز جنگی تبدیل می‌شود و روزهای نزدیک به چهارشنبه‌سوری مدام حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

خوب است مراقبت کنیم شادی و هیجانی که همه به‌ویژه نوجوانان و کودکان در روزهای آخر سال دنبال آن هستند، با کارهای خطرناکی که سلامتی آن‌ها و بقیه را تهدید می‌کند یکی گرفته نشود.

استفاده‌ی نادرست از ترقه و فشفشه و گذاشتن این‌جور چیزها در کوله‌پشتی یا کیف که ممکن است زیادی گرم شود یا فشار و ضربه‌ی حساب‌نشده‌ای به آن وارد شود، کار خطرناکی است. هم‌چنان که استفاده از ترقه‌ها و فشفشه‌های غیراستاندارد یا این‌که خود نوجوان‌ها بخواهند این‌جور چیزها را تولید کنند، بارها سلامتی نوجوانان و دوستانشان را به خطر انداخته و گاه باعث بروز اتفاق‌هایی شده که جبران ناپذیرند.

بسیاری از کودکان و نوجوانان کبریت، ترقه و موادآتش‌زا را پس از تهیه در نقاط غیرقابل دید مثل انباری‌ها، زیرزمین، بالکن، پشت‌بام یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می‌کنند که همین امر از عوامل بروز حریق و حادثه است و باید مراقب آن باشند.

با این وصف، در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه، خونسردی خود را حفظ کنید و در صورت گسترده بودن حریق سریعاً با تلفن 125 آتش‌نشانی تماس بگیرید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.