نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه فرصت‌های شغلی منطقه را از بین می‌برد پس باید برای چاره‌اندیشی همت گماشت.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در منطقه برای اشتغال‌زایی، کشاورزی است ولی با خشک شدن این دریاچه کشاورزی این خطه دچار آسیب‌های جدی شده و فرصت‌های شغلی زیادی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در استان ما افراد و خانواده‌های زیادی از محل صنعت کشاورزی ارتزاق کرده و امرار معاش می‌کنند، ولی با خشک شدن این دریاچه منطقه پیرامون دچار آسیب‌های جدی می‌شود و در نهایت فرصت‌های شغلی موجود در این زمینه از بین می‌رود و جوانان زیادی بیکار شده و به جمعیت بیکار استان افزوده می‌شوند پس باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

بیگی اضافه کرد: محل بحث ما فقط دریاچه ارومیه نیست بلکه طبیعت و محیط زیست منطقه در معرض خطر جدی قرار دارد به طوری که اگر حمایت‌های مورد نیاز از طرف مقامات شکل نگیرد، این دریاچه نه‌تنها می‌میرد بلکه می‌میراند و محصولات کشاورزی در زمین‌های حاصل‌خیز منطقه به دست نمی‌آید.

این نماینده مجلس تعجیل مسئولان در احیای این دریاچه و جلوگیری از مرگ تدریجی آن را خواستار شد و افزود: اگر بنا داریم که این دریاچه را نجات داده و برای نسل‌های آینده کشورمان حفظ کنیم لازم است تعجیل کرده و همت کنیم تا پروژه‌های بلند مدت و کوتاه مدت را در این ارتباط به مرحله اجرا در آوریم.

وی با بیان اینکه احیای این دریاچه سهل نیست ولی در صورت دلسوزی مسئولان امکان‌پذیر است، اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر دشوارترین کارها و اموری که ابتدای امر غیرممکن به نظر می‌رسید در سایه مشارکت جمعی انجام شد و نتیجه مورد انتظار به دست آمد لذا می‌توان امیدوار بود در این زمینه نیز موفق شویم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.