باقیمانده از بازی چهارم فینال؛

خطای به جا مانده، نیاوردن جام به سالن و اعتراض ماهشهری ها

فینال چهارم سوپرلیگ بسکتبال شباهت زیادی به بازی دوم داشت با این تفاوت که این بار طرف ماهشهری معترض ماجرا بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ به جای خطای تکنیکالی که تیم مهرام در لحظه های پایانی بازی دوم اعتقاد داشت باید به خاطر ورود مربیان تیم پتروشیمی به زمین به این تیم داده می شد، در بازی چهارم هم از دید تیم ماهشهری خطا روی بازیکن خارجی این تیم در ثانیه های آخر گرفته نشد تا عدالت در بازیهای فینال به این صورت رعایت شود!

هر چند بازی چهارم فینال پتروشیمی و مهرام تا کوارتر چهارم هم بدون اتفاق خاصی پی گیری شد اما در این کوارتر چند اتفاق همه چیز را برگرداند و باز هم بازی بدون حاشیه نماند. در چند دقیقه آخر ابتدا مهرامی ها حرکت روزبه ارغوان در مقابل حاجیان که در حالا بالا رفتن به روی حلقه بود را خطا می دانستند.
 بعد از آن هم در 50 ثانیه آخر که بازی با سرعت بالا پیش می رفت طرف ماهشهری اعتقاد داشتند که خطای شارژ صمد روی ارغوان گرفته نشده و از آن مهمتر 5 ثانیه آخر بازی بود که در زمان حمله ابراهیم جابر، برخوردی با این بازیکن صورت گرفت که تمام اعضای پتروشیمی، این برخورد را خطا می دانستند اما از طرف داور این مورد خطا گرفته نشد و با سوت پایان بازی، تکلیف قهرمانی به بازی پنجم کشیده شد.

در پایان بازی تیم پتروشیمی اعتراضی هم به این موارد نوشت.
 
 جامی برای قهرمانی احتمالی پتروشیمی وجود نداشت!

در حالی که یک برد برای پتروشیمی کافی بود که در بازی سوم یا چهارم به قهرمانی لیگ برسد، هیچ خبری از جام قهرمانی و مدال در سالن نبود. حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی بیش از همه در مورد این موضوع ناراحت شده و رو به مسئولان فدراسیون اعتراض می کرد که چرا احتمال قهرمانی پتروشیمی در نظر گرفته نشده و خبری از کاپ در سالن نبود؟

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی بعد از بازی در مورد این موضوع به شوخی گفت: " کاپ پشت ماشین علی نوری (مسئول سالن آزادی) بود."

وی بعد از این شوخی تاکید کرد: در مورد این قضایا باید از برگزار کنندگان لیگ سوال کنید. در مورد داوری هم من به نوربخش رئیس کمیته داوران فدراسیون احترام می گذارم که می گوید داوری بازی خوب بود و ما هم این حرف را قبول می کنیم.

 صمد و روزبه برترینهای بازی

روبه ارغوان که در کنار صمد نیکخواه و حامد آفاق تنها بازیکنان چهل دقیقه ای دیدار چهارم بودند بهترین بازیکن زمین با 26 امتیاز، 12 ریباند و چهار بلاک شات بود. آفاق 18 امتیاز و چهار پاس گل و سانی بچیروویچ 20 امتیاز برای تیم ماهشهری به دست آوردند.

صمد نیکخواه با 22 امتیاز بیشترین امتیاز را برای مهرام به دست آورد و امیر صدیقی با 14 امتیاز و هشت ریباند موثرترین بازیکن این تیم بود.

ابراهیم جابر بازیکن خارجی پتروشیمی که در بازیهای اول مورد تحسین قرار گرفته بود در این دیدار آمار پایینی داشت و از هشت اقدام به پرتاب سه امتیازی وی تنها یک مورد گل شد. حامد آفاق هم تنها 33 درصد شوت موفق داشت. آفاق در بازی دیروز با مصدومیت کمر موفق به بازی نشده بود.

بسکتبال از صحنه تئاتر خارج شد؟

روز گذشته در اتفاقی عجیب مدیرعامل باشگاه مهرام ده دقیقه در میانه بازی سوم فینال در شبکه سوم سیما به تنهایی فرصت صحبت پیدا کرد و مسئولان باشگاه پتروشیمی اعتراض خود را به این تبعیض نشان دادند. حاتمی مربی پتروشیمی هم امروز ناراحتی خود را از این موضوع نشان داده و با اشاره به دوستی مجری برنامه با گنجی گفت: ایرادی ندارد این روزها همه از موقعیت برای تقویت تیم استفاده می کنند اما این خارج از فضای حرفه ای بود که مدیرعامل یک باشگاه به رسانه ملی آمده، در مورد تیمش صحبت کرده و مسائل را توجیه کند اما به تیم مقابل هیچ فرصتی داده نشود.

البته بعد از بازی دوم هم گنجی در مصاحبه ای، انتقاداتی را به فدراسیون بسکتبال مطرح کرد که در یکی از آنها تاکید کرده بود: " بسکتبال صحنه تئاتر نیست که یک کارگردان در پشت پرده برای تیمها تصمیم گیری کند." وی که صحبتهای منطقی زیادی را در مصاحبه های بعد از بازی خود مطرح کرد جملاتی هم با مقایسه بسکتبال با صحنه تئاتر مطرح کرد که سوال پیش آورد آیا حالا بسکتبال از صحنه تئاتر خارج شد؟ و اینکه چرا تا به حال تیم تهرانی هیچ انتقادی را به فدراسیون مطرح نمی کرده ،در حالی که قطعا تیم قهرمان 5 دوره سوپرلیگ ایران هم، پیش از این هم انتقاداتی داشته است.

 پایان فینال پر ماجرا تا دو روز دیگر

فینال پر ماجرای این دوره از سوپرلیگ بسکتبال بالاخره روز شنبه 26 اسفند به میزبانی مهرام در تهران برگزار می شود. با اتفاقاتی که در چهار بازی اولیه برای دو طرف ماجرا افتاد طرفداران بسکتبال امیدوارند این دیدار بدون هیچ مشکل و حاشیه ای برگزار شده و البته کاپ قهرمانی هم فراموش نشود! /آق
 

برچسب ها: فینال ، بسکتبال ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار