فرمانده نیروی دریایی ارتش خبرداد

حضور در اقیانوس اطلس و انجام رزمایش تاکتیکی مشترک با عمان در سال92

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ناوگروه بیست و چهارم این نیرو برای نخستین بار توانست پس از حضور در اقیانوس آرام از خط استوا عبور کند، گفت: برنامه ما در سال آینده حضور در اقیانوس اطلس است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش حبیب الله سیاری امروز (جمعه) در مراسم گرامیداشت پایان سال کاری 91، با بیان اینکه حضور در اقیانوس اطلس جزو برنامه‌های نیروی دریایی در سال 92 خواهد بود، گفت: حضور نیروی دریایی در اقیانوس آرام و به ویژه در دریای چین جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برای ایران اسلامی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: ما تاکنون دراقیانوس آرام و دریای چین حضور نداشتیم و این موضوع گامی تاریخی در مسیر تحقق تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در آب های آزاد محسوب می‌شود.

دریادار سیاری به مرور اقدامات نیروی دریایی در سال 91 پرداخت و توضیح داد: نیروی دریایی در زمینه اجرای طرح ولایت، ساخت و ساز، نوسازی ناوها و زیر دریایی ها، افزایش عمر تجهیزات، پیشرفت های بسیار چشم گیر و مهمی داشته است.

این مقام مسوول در نیروی دریایی ارتش به حضور مستمر ناو گروه‌های مختلف ارتش در آبراه‌های مهم جهانی به خصوص خلیج عدن اشاره کرد و یادآورشد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش بدون هیچ وقفه‌ای ماموریت‌های مربوط به اسکورت کشتی‌ها و تامین خطوط مواصلاتی را به طور مستمر و با توانمندی کامل انجام داده و مانند گذشته کشتی‌های تجاری را در امنیت کامل از منطقه خطر عبور می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی و ارتقاء توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: باید توان رزمی کنونی را حفظ و در جهت تقویت آن بکوشیم، آن گونه که فلسفه وجودی ما داشتن توان رزمی برای دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری با ارایه گزارشی از سفر اخیر هیات نظامی نیروی دریایی ارتش به کشور عمان، دستاوردهای این سفر را موثر و موفقیت آمیز خواند و ابراز امیدواری کرد که در سال 92 رزمایش امداد و نجات و رزمایش تاکتیکی، بصورت مشترک با نیروهای مسلح کشور عمان انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعباس محمدحسنیˈ رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی نیز در ابتدای این مراسم با تبریک سال جدید به بیان اصول ویژه برای تبدیل هر روز به عید پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار