عباسي مطرح كرد

توزيع دارو بر اساس شاخص‌هاي ارائه شده از مراكز درماني

سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: براساس شاخصه‌هايي که از عمل‌هاي جراحي در بيمارستان‌ها و يا مناطق مختلف به دست مي‌آيد داروهاي بي‌هوشي در اين مراکز توزيع مي‌شود.

سليمان عباسي نماينده گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مسئله توزيع ناعادلانه دارو و هم چنين کمبود دارو گفت: در مورد پيگيري توزيع ناعادلانه دارو بايد گزارشي دقيق در دست باشد تا بتوانيم مسئله را پيگيري کنيم،صرف اين که در مورد اين مسئله صحبت مي‌کنيم نمي‌توان اقدام کرد.

وي هم‌چنين در مورد توزيع ناعادلانه داروهاي بي‌هوشي و شکايت از کمبود اين نوع داروها بيان کرد: در زمينه توزيع ناعادلانه داروهاي بي‌هوشي اگر دانشگاهها،بيمارستانها و مراکز درماني با کمبود مواجه شوند قطعا گزارش مي‌دهند،شخصا اين مسئله را بعيد مي‌دانم که در مورد توزيع دارو به يک مرکز کمتر و به يک مرکز بيشتر دارو اختصاص بدهند.

عباسي در مورد نحوه توزيع داروهاي بي‌هوشي تصريح کرد: براساس شاخصه‌هايي که از عمل‌هاي جراحي در بيمارستان‌ها و يا مناطق مختلف به دست مي‌آيد داروهاي بي‌هوشي در اين مراکز توزيع مي‌شود.

سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اين مطلب که کمبود دارو به چند دسته تقسيم مي‌شود گفت: يک دسته داروهاي ضروري و مهم هستند مثل داروهاي بي‌هوشي که تامين اين نوع داروها مشکلي ندارد و در اختيار بيمارستان‌ها قرار مي‌گيرد و اگر مرکز درماني احساس کرد که توزيع به صورت ناعادلانه صورت گرفته و کمتر از نياز مرکز به آن‌ها دارو اختصاص يافته در صورت گزارش به کميسيون بهداشت اين مسئله رفع مي‌شود.

وي در بيان دسته دوم اظهار داشت: دسته ديگر داروهايي هستند که در تهيه و توزيع آن‌ها کمبودهايي ديده شده و در همين راستا جلساتي با سرپرست وزارت بهداشت و معاونت دارو و غذا برگزار شده و به صورت دوره‌اي گزارشي از وضعيت موجود توزيع دارو در کشور ارائه مي‌شود در حال حاضر نيز در حال آزادسازي داروهاي موجود در گمرک هستيم تا با در اختيار قرار دادن اين داروها نياز دارويي کشور برطرف شود.

نماينده گنبدکاووس در مورد نحوه نظارت بر توزيع دارو بيان کرد: در زمينه توزيع دارو سامانه‌اي راه‌اندازي شده تا بتوان از توزيع عادلانه و متناسب دارو اطمينان حاصل کرد و يا حتي اگر فردي به دارويي نياز داشته باشد با مراجعه به اين سامانه از چگونگي تهيه دارو از نزديک‌ترين مرکز دارويي مطلع شود.

وي در پايان با اشاره به اين مطلب که در نحوه تهيه و توزيع دارو کمبودهايي حس مي‌شود خاطرنشان کرد: روند تامين دارو به صورت حل مسئله است اما به کندي پيش مي‌رود و اميدواريم که اين مسئله برطرف شده و نيازهاي مردم مرتفع شود.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار