معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از موافقت روستای 'روئین' شهرستان اسفراین به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری در چند روز اخیر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مهدی عسگرزاده گفت: روستای روئین واقع در محور ارتباطی بجنورد - اسفراین جزو روستاهای هدف گردشگری و منطقه نمونه استانی در خراسان شمالی است.

وی افزود: با ارتقای روستای هدف گردشگری روئین اسفراین به منطقه نمونه ملی گردشگری، توسعه امكانات زیرساختی با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ماندگاری گردشگر در روستا و ایجاد اشتغال برای ساكنان آن، شتاب خواهد گرفت.

وی گفت: اكنون یكی از مشكلات توسعه زیرساخت های گردشگری در روستای مزبور نبود زمین برای ایجاد امكانات زیرساختی از جمله توقفگاه خودرو و استراحت است كه با ارتقا به منطقه نمونه ملی گردشگری، ارائه تسهیلات توسط دستگاه های مرتبط نیز در برطرف شدن موانع برای سرمایه گذاری گردشگری در روستا دوچندان خواهد شد.

عسگرزاده افزود: پارك 'باباامان' و 'بش قارداش' در بجنورد در سفر دور دوم هیات دولت به استان خراسان شمالی در مهر سال 87 به عنوان مناطق نمونه ملی گردشگری معرفی شدند.

روستای پلكانی روئین در 24 كیلومتری شمال اسفراین و 52 كیلومتری جنوب شرقی بجنورد در یكی از دره‌های دامنه جنوبی كوه 'آلاداغ' كه به روستای شكوفه‌های سیب شهرت دارد، قرار دارد.

روستای توریستی'رویین' اسفراین در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

همچنین در روستای رویین افزون بر 200 خانوار به بافتن نساجی سنتی از جمله چادر شب مشغول هستند و نساجی سنتی روستا دارای مهر اصالت یونسكو است./س

برچسب ها: رئیین ، نمونه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.