خراسان جنوبي/کارشناس ارشد صنایع دستی:

تغییر در سبک زندگی، مردم را از صنایع دستی دور کرده است

رییس گروه مشاوران جوان استاندار خراسان جنوبی و کارشناس ارشد صنایع دستی گفت: تغییر در سبک زندگی و روی آوردن به اجناس لوکس و تجملی، باعث شده تا مردم از صنایع دستی که روح دارند، دور شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهدی مظهری، گفت: یکی از شاخه‌های اصلی تولیدات دستی را بانوان تشکیل می‌دهند که با کشیده شدن ایشان به سمت تحصیلات عالی و اشتغال در مراکز دولتی، تولید صنایع دستی کاهش یافته است.

وی افزود: مردم امروزی با بهبود وضعیت رفاهی و قدرت خرید، به دنبال خرید صنایع دستی هستند و از خود اشتیاق نشان می‌دهند.

کارشناس ارشد صنایع دستی، نبود فروشگاه های مخصوص صنایع دستی و عدم تبلیغ و نظارت صحیح را از جمله دلایل فروش پایین این صنایع دانست.

مظهری ادامه داد: می توان با محدود کردن فروشگاه های مخصوص صنایع دستی کشورهای بیگانه و ارائه تسهیلات برای ایجاد فروشگاه های صنایع دستی داخلی توسط دولت می‌توان فروش این صنایع را افزایش داد و بهتر معرفی کرد.

حمایت از صنایع دستی مصداق حمایت از کار و سرمایه ایرانی است

وی اظهار کرد: یکی از شاخه های حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از صنایع دستی است که 100 درصد ملی می باشد.

کارشناس ارشد صنایع دستی بیان کرد: برای محصولات بومی و ملی که تولید آن با صرف انرژی و زمان همراه بوده، باید تبلیغ کرد و بها داد.

مظهری تصریح کرد: تولیدکنندگان باید کیفیت و جذابیت محصولات خود را بالا ببرند تا فروش افزایش یابد.

وی افزود: در راستای فرهنگ سازی باید به اینکه توجه کنیم که صنایع دستی محصول هموطن ایرانی است و با خرید آن به وی کمک شده است.

کارشناس ارشد صنایع دستی با اشاره به نقش واسطه ها در بازار صنایع دستی، گفت: قیمت‌ها در بازار صنایع دستی بیشتر واقعی است و واسطه‌ها نقش چندانی ندارند.

مظهری اظهار کرد: برخی فروشگاه‌ها باعث گرانی می‌شوند که اگر بازارچه دائمی برای صنایع دستی در نظر گرفته شود، باعث می‌شود با عرضه مستقیم این صنایع قیمت‌ها افزایش نیابد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت وجود بازارچه های دائمی صنایع دستی صرفاً کمک به تولیدکننده نیست بلکه راهکاری برای نهادینه کردن فرهنگ بومی و مبارزه با فرهنگ تهاجمی غرب است.


منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خراسان ، تجملی ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.