ارومیه/

کارشناسان حقوقی اداره‌ها دانش حقوقی خود را ارتقا دهند

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی گفت: کارشناسان حقوقی اداره‌های دولتی باید در راستای ارتقای دانش حقوقی خود گام بردارند تا لایحه‌ها را عالمانه تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی عمرانی در جلسه بررسی مشکلات موجود در پرونده‌های قضایی اداره‌های دولتی که در محل سالن امامت دادگستری آذربایجان غربی برپا شد، اظهار داشت: کارشناسان حقوقی اداره‌های دولتی وظیفه تنظیم لایحه اداره متبوع خود را بر عهده دارند و آن را به دادگستری ارجاع می‌دهند ولی گاهی دیده می‌شود پرونده‌های تشکیل شده اشکالات زیادی دارد.

وی لازمه رفع این معضل را افزایش دانش حقوقی کارشناسان مربوط دانست و گفت: متولیان این امر گاهی از واژه‌های مبتنی بر احساسات و فاقد وجهه حقوقی استفاده نکرده در این راستا استدلال‌های علمی و قانونی را ملحوظ نظر قرار دهند و با استناد به قانون برای پیش‌برد پرونده خود تلاش کنند.

عمرانی فعالان عرصه قضایی و حقوقی را حافظان بیت‌المال خواند و افزود: مشکلات در سایه عمل به مواد قانونی قابل حل است لیکن انتظار وجود دارد همه کسانی که در دستگاه‌های اجرایی مختلف مشغول فعالیت هستند و به نوعی با این مجموعه ارتباط کاری دارند در راستای حل مشکلات پیشنهاد ارائه دهند.

وی اطاله دادرسی را یک انتقاد به‌جا و غیرقابل انکار دانست و بیان داشت: اقشار مختلف جامعه و پرسنل اداره‌ها از این مجموعه انتظار دارند بدون اتلاف وقت و به‌هنگام پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد لیکن این خواسته برحقی است ولی مشکلاتی مانند کمبود کادر اداری و قضایی مانع اساسی برای تحقق این امر قلمداد می‌شود.

معاون آموزشی دادگستری آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای ارتقای بضاعت علمی قضات تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه بضاعت علمی، دانش حقوقی و مهارت قضات بالا رود لازم است آموزش‌های مورد نیاز به آنها ارائه شده و دستگاه‌ها نیازهای تخصصی خود را مطرح کنند تا در این سمت و سو قضات تعلیم ببینند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.