بازخواني تحولات 91؛

حواشي واقعه جعلي "بازماندگان هولوکاست"/موشکافي در سناريوي 68 ساله آلمان

يک سازمان اسرائيلي، 68 سال است که با توسل به اعداد و ارقام ترديدبرانگيز کشته‌هاي يهوديان توسط نازي‌ها در جنگ جهاني دوم، ميلياردها يورو از دولت آلمان به جيب مي‌زند.


*** "کنفرانس ادعاهاي يهوديان" (Jewish Claims Conference) چيست؟

"کنفرانس ادعاهاي يهوديان" (مخفف JCC) که با همين نام، در سال 1951 با مقر اصلي در نيويورک تأسيس شد، مسئول پيگيري خواسته‌هاي غرامتي به اصطلاح قربانيان يهودي در دوران ناسيونال‌سوسياليسم آلمان و بازماندگان "هولوکاست" است. اين سازمان،‌ در سه شهر فرانکفورت، وين و تل‌آويو نمايندگي دارد.

*** عنوان نشست: تحقيق جديد درباره "قربانيان نازي‌ها"

انتخاب چنين عنواني در نگاه اول، احتمال رويکرد جديد غرب در قبال مجوز تحقيق و پرداختن به مسئله "هولوکاست" را به اذهان متبادر مي‌کند اما مي‌بينيم که پژوهش علمي- تحقيقاتي در زمينه چگونگي اين حادثه، ادعاها، اهداف و انتظارات، همچنان تابويي در مجامع آکادميک اروپا و آمريکا به شمار مي‌رود. گويي نگراني از ترديد و شايد تکذيب اعداد نجومي کشته‌هاي يهودي هولوکاست، همچنان به قوت خود باقي است. پس اين نشست چه موضوعي را بررسي مي‌نمايد؟

به نقل از وب‌سايت روزنامه "اشپيگل" در روز سه‌شنبه 19 فوريه 2013 ذخيره‌اي بالغ بر 50 ميليون يورو به "کنفرانس ادعاهاي يهوديان" پرداخت گرديد. به گزارش همين روزنامه، پيش از اين، تازه حدود يک سال و اندي (ژوئن 2011) است که نيم ميليارد يورو بابت خسارت‌هاي جنگ جهاني دوم، به 16000 نفر بازماندگان هولوکاست داده شده بود و آنان گويي حساب خاصي روي يوروهاي آلماني باز کرده‌اند. 68 سال از اتمام جنگ مي‌گذرد و بار گذشته، هرکدام از اين 16000 نفر به طور متوسط، 30000 يورو دريافت نموده‌اند.


*** چه خسارتي؟ کدام وارثان؟ از سوي چه کساني؟

از زمان شکل‌گيري اين کنفرانس در 1951 تاکنون، پرداخت هرگونه خسارت براي جرم و جنايت‌هاي نازي‌ها به يهوديان، در مجلس آلمان نيز تصويب و بدين ترتيب روابط دولت آلمان و رژيم صهيونيستي بيش از پيش مستحکم شد. اما در اين ديپلماسي‌ها روشن گرديد که دولت اسرائيل، بيشتر مايل به واريز اين وجوه به شهروندان ساکن سرزمين‌هاي اشغالي است، در حالي که کنفرانس JCC، براي کشاندن اين مبالغ به جيب اسرائيليان خارج از مرزهاي اشغالي مخصوصاً ساکن در آمريکا تلاش مي‌کند.

اين سازمان، ادعا مي‌کند که اين خسارت‌ها بابت قتل، تعقيبات،‌ برده‌داري و ربودن اموال يهوديان در جريان جنگ جهاني دوم دريافت مي‌گردند، در حالي که روزنامه اشپيگل در سال 2011 اذعان مي‌کند: «اين سازمان يهودي، ظاهراً درباره پرداخت وجوه به بازماندگان هولوکاست با آلمان مذاکره مي‌کند اما با اختلاس‌هاي محرمانه تاکنون مبالغ هنگفتي را به حساب‌هاي خود سرازير کرده است. به نظر مي‌رسد اعضاي اين کنفرانس در آمريکا، سرنوشت مهاجران و آسيب‌ديدگان را دستکاري و در بازگوکردن آن‌ها، حيله‌گري کرده‌ و تاکنون 17 متقلب و شش کارمند اين کنفرانس بايد به جهت اين اتهام پاسخگو باشند.» چنانچه در شکايت دادستان پرت بارارا (Preet Bharara) آمده است: «گذرنامه‌هاي جعلي و مشخصات دريافت‌کنندگان، نشان مي‌دهد که بسياري از آنان با کسب اطلاعات کافي از مسئله هولوکاست، حتي بعد از سال 1945 متولد شده و بعضاً يهودي هم نيستند!» 


بسياري از خبرنگاران و کارکنان وزارت امورخارجه و وزارت دارايي آلمان نسبت به پرداخت غرامت به يهوديان با گذشت سال‌هاي طولاني، معترض بوده اما کنفرانس فوق، در نهايت با ايجاد تجارت عمده با دولت آلمان، اتريش و ساير شرکت‌هاي صنعتي موفق به اخذ اين وجوه گرديده است.

*** دادن "خسارت به قربانيان هولوکاست" تا چه زمان ادامه دارد؟

در اينجا اين ابهام مطرح مي‌شود که در پشت‌پرده چنين سرويس‌دهي‌هاي چشمگير و البته طولاني‌مدت دولت آلمان به رژيم صهيونيستي، کداميک از اين دو نهفته است:

هراس سياستمداران آلماني از اين رژيم و مجبور به تمکين بودن در قبال سياست‌هاي آمريکا و يا تزريق مداوم اين ثروت هنگفت از جيب کشور سرمايه‌دار اروپايي، در ازاي همبستگي متحدان سياسي و تسلط بر کشورهاي منطقه؟

آيا "خسارت به قربانيان هولوکاست"، بعد از اين همه سال، ديگر تبديل به يک بهانه مبهم و تکراري، تنها براي توجيه پرداختن ميلياردها يورو در افکار عمومي نشده است؟

به گزارش روزنامه آلماني اسلامي (islamische-zeitung)، "يوآخيم گاوک" (Joachim Gauck) رئيس جمهور اين کشور در راستاي همين شکل‌دهي به افکارعمومي، با حضور در جمع وابستگان قربانيان نئونازي‌ها، مردم آلمان را همدردان هميشگي آسيب‌ديدگان يهودي هولوکاست دانست و گفت: «آلمان حق ندارد حوادث گذشته را فراموش کند. من به شما خانواده‌ها اطمينان مي‌دهم که اندوه شما را همچنان درک خواهيم کرد. هر جا که خطا و کوتاهي صورت گرفته، بايد جبران و از آن عبرت گرفته شود.»

"کنان کولات" (Kenan Kolat) رئيس جامعه ترک‌هاي آلمان، با انتقاد به تعهّد رئيس‌جمهور در روشنگري قتل‌هاي سريالي نازي‌ها، اظهار داشت: «متأسفانه "هانس پتر فريدريش" (Hans-Peter Friedrich) وزير کشور آلمان از ارائه اطلاعات خودداري مي‌کند. نسبت به برخي اطلاعات، عملاً سکوت شده و اسناد، پنهان نگه داشته مي‌شوند.»

بايد توجه داشت حتي در اين صورت که مبالغ فوق، واقعاً براي قربانيان حادثه‌اي نامعلوم با اعداد و ارقامي ترديدبرانگيز خرج کردند، چرا دولت آلمان نسبت به اقدامات تبعيض‌آميز خود در قبال مسلمانان اين کشور، به ويژه مهاجراني که پس از جنگ جهاني دوم از ترکيه به اين کشور آورده شدند، واکنشي نشان نمي‌دهد؟ نکته قابل تأمل اينجاست که تبعيض و نابرابري شهروندي نسبت به مسلمانان، يعني پرجمعيت‌ترين اقليت اين کشور، تا حال حاضر نيز ادامه دارد ولي دولتمردان، همچنان خود را بدهکار عواقب جهنمي خيالي عنوان مي‌کنند که 68 سال قبل توسط نئونازيها براي يهوديان افروخته‌اند!

انتهاي پيام/طاهري

 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار