ادامه گفتگوها براي افزايش کمک نظامي آمريکا به اسرائيل

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز در سفر به فلسطین اشغالی گفت گفتگوها میان آمریکا و اسرائیل برای افزایش کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو بعد از سال 2017 ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اوباما که به فلسطین اشغالی سفر کرده است در یک کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت به رغم مشکلات در بودجه دولت آمریکا، کمک های مالی این کشور به سامانه رهگیری موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل ، قطع نخواهد شد.
این اظهارنظر اوباما به یک توافق جدید ده ساله میان واشنگتن و تل آویو اشاره دارد که دنباله توافق نامه نظامی پیشین است که در سال دو هزار و هفده زمان آن به پایان می رسد. به گفته رادیوی دولتی اسرائیل، آمریکا سالانه سه میلیارد دلار به اسرائیل کمک نظامی می کند.
چاک هیگل وزیر دفاع جدید آمریکا روز پنجم مارس به ایهود باراک وزیر جنگ پیشین اسرائیل وعده داد واشنگتن همچنان هزینه های سامانه رهگیری موشکی اسرائیل را به رغم مشکلات بودجه ای خود پرداخت خواهد کرد.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت هیگل بر این موضوع تاکید داشته است که با نمایندگان کنگره پیاپی گفتگو می کند تا کمک های مالی واشنگتن به سامانه های «گنبد آهنین Iron Dome»، «ارو سه Arrow 3» و «فلاخن داوود» قطع نشوند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، قرار است حدود چهل و شش میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا به طور خودکار کاهش یابد و این موضوع نگرانی شدید مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل را به همراه داشته است.
«ارو سه» یکی از چهار بخش تشکیل دهنده طرحی است که اسرائیل آن را برای مقابله با حملات موشکی و راکتی اجرا می کند.
دو بخش از این سامانه ها در حال حاضر عملیاتی شده اند : سامانه های رهگیری راکت های کوتاه برد موسوم به «گنبد آهنین» و نیز «ارو دو» که برای انهدام موشک ها در هوا طراحی شده اند.
دو برنامه دیگر نیز در حال تکمیل هستند : سامانه رهگیری فلاخن داوود برای از بین بردن موشک هایی با برد بین پنجاه تا دویست و پنجاه کیلومتر و نیز سامانه «ارو سه».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار