قسمت اول از عملکرد فدراسيون واليبال در سال 91

سلام ليگ جهاني و خداحافظ المپيك!

واليبال در سالي كه گذشت تلخ ترين و شيرين ترين روزهاي خود را تجربه و در تاريخ ثبت كرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، واليبال ايران در سال 1391 يكي از پرترافيك ترين سنوات كاري خود را در سطوح ملي و داخلي دنبال و پشت سر گذاشت.

از تلخ ترين حوادث سال 1391 عدم صعود تيم ملي بزرگسالان به مسابقات المپيك 2012 بود.
اما شيرين ترين و به ياد ماندني ترين اتفاقات واليبال در سالي كه گذشت راهيابي تيم ملي به مسابقات ليگ جهاني بود، اين رويداد بزرگ و مهم به نوعي آرزوي هر ايراني محسوب مي شد زيرا به نوعي ليگ جهاني ويتريني از بهترين هاي جهان واليبال محسوب مي شود، كه براي رسيدن به عنوان قهرماني مي جنگند.

واليبال ايران در سطوح ملي در سال 1391 عناوين گسترده و زيادي را در ميادين مختلف كسب كرد، كه به بخشي از آن به اجمال اشاره مي كنيم.

تيم واليبال كاله آمل به واسطه قهرماني در مسابقات ليگ برتر سال 1390 جواز صعود در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا را كسب كرد و در شهر شانگ هاي كشور چين به مصاف با حريفان خود رفت.

تيم كاله آمل توانست در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا پس از تيم هاي العربي قطر و تانگ ديناستي چين جايگاه سوم باشگاه هاي قاره كهن را به خود اختصاص دهد.

*نايب قهرماني در كاپ آسيا

سومين دوره مسابقات واليبال كاپ آسيا (AVC CUP) با حضور هشت تيم برتر قاره كهن در شهر "وين ين" كشور ويتنام برگزار شد، تيم ملي (ب) كشورمان در اين رقابت ها به سرمربيگيري "محمد وكيلي" حضور يافت و توانست با غلبه بر تيم هاي چين، هند، استراليا، ميانمار و هند به مرحله فينال راه يافت و در اين بازي مقابل چشم بادامي هاي چيني نتيجه را واگذار كرد و نايب قهرمان شد.

در پايان اين دوره از مسابقات واليبال كاپ آسيا تيم هاي چين، ايران، ژاپن، هند، كره، ويتنام، استراليا و ميانمار به ترتيب جايگاه هاي اول تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

*نظاميان واليباليست ايران قهرمان جهان

مسابقات قهرماني ارتش هاي جهان در سال 1391 در تهران برگزار شد. تيم منتخب نظاميان كشورمان توانست مقتدرانه و بدون واگذاري ست بر تيم هاي سوريه، پاكستان، قطر و چين به فينال راه يابد، در مرحله فينال هم مقابل قطري ها سه بر صفر پيروز شد و مدال طلاي اين دوره از مسابقات قهرماني واليبال ارتش هاي جهان به تيم ايران اختصاص يافت.

*نوجوانان ايران و قهرماني قاره كهن

نوجوانان واليباليست ايراني كه آينده اين رشته را در كشور تشكيل مي دهند در سالي كه گذشت توانستند مدال طلاي مسابقات قهرماني قاره كهن را به خود اختصاص دهند.

با وجود آن كه قرار بود اين رقابت ها در اصفهان برگزار شود به دليل انصراف اصفهاني ها از ميزباني، نوجوانان آسيا در تهران به مصاف يكديگر رفتند.

تيم ملي ايران به سرمربيگري "ايرج مظفري" توانست در طول نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا مقابل تيم هاي سريلانكا، چين تايپه، كره جنوبي، تايلند، ژاپن و چين به برتري دست يابد و بر قله واليبال آسيا بايستد، اين قهرماني از آن جهت حائز اهميت بود كه تيم ايران جواز حضور در مسابقات قهرماني نوجوانان جهان كه در مكزيك برگزار مي شود را نيز به دست آورد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار