کنترل جانوران موذی مناطق 22 گانه در تعطیلات نوروز

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت : کنترل جانوران موذی مانند موش و سگ های ولگرد در ایام تعطیلات نوروز در دستور کار مناطق 22 گانه قرار داشته و دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،مهندس محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب افزود :  عملیات کنترل جانوران مضر شهری  مانند موش و سگ های ولگرد در تعطیلات نوروز نیز در دستور کار قرار دارد تا شهروندان در این زمینه احساس امنیت داشته باشند .
وی در ادامه بيان داشت : ایجاد محیطی پاکیزه و سالم و ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان تهرانی در زمینه امر مبارزه با موش که شامل استفاده از سموم موثر و بکارگیری روشهای، فیزیکی، مکانیکی و... در سطح مناطق است، افزایش فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و در نتیجه افزایش مشارکت شهروندان ، تشدید طعمه گذاری ها ، اجرای طرح های مکمل ویژه و افزایش نظارت ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت می گیرد.
حیدرزاده با اشاره به جمع آوری سگ های ولگرد نیز گفت : در این طرح مطابق برنامه زمان‌بندی، شش اکیپ زنده‌گیری درمناطق 1، 5، 15، 16، 18 و 21 به اجرای عملیات می‌پردازند و پنج اکیپ اتلاف نیز در  مناطق 2، 4، 19، 20 و 22 به کنترل جمعیت سگ های ولگرد به روش اتلاف با اسلحه گرم می‌پردازند .
مشاور محیط زیست شهردار تهران خاطر نشان کرد : در این طرح سعی بر شناسایی دقیق کانونهای آلوده در زمینه سگهای ولگرد در مناطق 22 گانه می شود تا پوشش کامل توسط اکیپهای زنده‌گیری و اتلاف سگهای ولگرد انجام شود ، ضمن آن که استقرار اکیپ سیار زنده‌گیری سگهای ولگرد به منظور رسیدگی به پیامهای 137 نیز در این ایام دنبال می شود ./ف

برچسب ها: کنترل ، جانور ، موذی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار