استقبال گردشگران خارجی از جشنواره صدای بهار/ سفرهای نوروزی بر منحنی صعود

جشنواره نوروزی صدای بهار ، نه تنها بازدید قابل توجه هموطنان از بخش های متنوع این برنامه را به دنبال داشته ، بلکه با بازدید گردشگران خارجی از کشورهای چین، اسپانیا، ترکیه، اکراین و ... نیز مواجه بوده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی از 28 اسفند 91 تا پايان سومين روز فروردین ماه، با 43.5 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه شد، گفت: براساس آخرین آمار موجود، در این روز میزان اقامت مسافران نوروزی به 23 ميليون و 751 هزار و 200 نفر شب اقامت رسیده است.

وی ادامه داد: در مدت مذكور 11 ميليون و 350 هزار نفر از کاخ موزه ها و مراکز گردشگری و تاریخی کشور بازديد داشته اند که اين رقم نيز نشان دهنده رشد 37 درصدي است.

جهانیان در ادامه با بیان اینکه برپایی جشنواره نوروزی صدای بهار ، نه تنها بازدید قابل توجه هموطنان از بخش های متنوع این برنامه را به دنبال داشته، بلکه با بازدید  گردشگران خارجی از کشورهای چین، اسپانیا، ترکیه، اکراین، عراق، عربستان، تاجیکستان و آذربایجان و ... نیز مواجه بوده است، اظهار داشت: این امر نشانگر علاقه هر چه بیشتر گردشگران به ظرفیت ها و جذابیت های بومی و اصیل استان های کشور است، که در قالب برپایی جشنواره هایی این چنین فرصت بروز می یابد.

رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور خاطر نشان كرد: از 28 اسفند 91 تا پايان روز سوم فروردين 92 همچنين 17 ميليون و 271 هزار نفر از برنامه هاي جشنواره ملي صداي بهار بازديد کرده اند.

شایان ذکر است؛ هموطنان می توانند تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت 9 صبح لغایت 21، شاهد برنامه های مفرح جشنواره صدای بهار در کاخ موزه های سعدآباد، نیاوران، گلستان و موزه ملی ایران باشند و از غرفه های متعدد برپا شده صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات و غذاهای محلی در کنار اجرای مراسم های آیینی، موسیقی محلی و بومی استان های کشور بهره مند شوند. 
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار