دموکراسی واژه ای ناملموس برای مردم انگلیس

بسیاری از مردم انگلیس یا مفهوم دموکراسی را نمی دانند یا معتقدند در کشورشان دموکراسی وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، با وجود اینکه انگلیس یکی از مدعیان دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر در جهان است بسیاری از مردم این کشور یا درک درستی از مفهوم دموکراسی ندارند یا معتقدند که اساسا دموکراسی واقعی در کشورشان وجود ندارد. بسیاری از انگلیسی ها اصلا نمی دانند که حقوق دموکراتیک آنها چیست.
یک زن جوان گفت من خیلی از سیاست سر در نمی آورم. علت این است که رسانه ها خیلی درباره سیاست و دموکراسی و مفهوم آن به مردم آگاهی نمی دهند و در مدارس نیز آموزش داده نمی شود.
یک مرد هم گفت من خیلی به این مسئله فکر نکرده ام و نمی توانم نظر بدهم.
برخی هم از دموکراسی در انگلیس دفاع می کنند.
یک مردم سالخورده گفت به نظر من دموکراسی انگلیس در سطح بالایی است و انگلیس بزرگترین دموکراسی در جهان است و همه به ما نگاه می کنند.
برخی می گویند دموکراسی بدون نقص وجود ندارد.
یک زن گفت به نظر من دموکراسی نسبی است و در هر جایی درصدی از دموکراسی وجود دارد.
یک زن دیگر هم گفت غیرممکن است که به خواسته های همه عمل شود. دموکراسی بر اساس خواست اکثریت مردم کار می کند.
بسیاری از مردم نیز اصلا دموکراسی برایشان مهم نیست.
یک مرد جوان گفت مردم در انگلیس از قدرت سیاسی محروم هستند و قدرت در دست عده محدودی قرار دارد. متاسفانه قرنهای متمادی است که فساد در جامعه و طبقه حاکم نهادینه شده است. من فکر نمی کنم از نظر سیاسی مردم سهمی از قدرت داشته باشند.
یک مرد دیگر هم گفت صادقانه بگویم مردم سهم زیادی در سیاست ندارند و دموکراسی درباره مردم عادی تحقق پیدا نمی کند زیرا وقتی آنها مشکلی دارند کسی به حرفشان گوش نمی کند.
مرد دیگری هم گفت دموکراسی در انگلیس ضعیف است. درست است که مردم در انتخابات شرکت می کنند اما فرقی نمی کند به چه کسی رای می دهند زیرا در نهایت همه احزاب یکی هستند و تغییری در وضع مردم ایجاد نمی شود.
یک پیر مرد هم گفت من فکر نمی کنم اصلا عموم مردم قدرت داشته باشند. دموکراسی در انگلیس بیشتر شبیه دیکتاتوری است و فرقی نمی کند دولت از حزب محافظه کار یا کارگر باشد. آنها هر کاری که می خواهند می کنند و به فکر مردم نیستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار