ادامه بحران مالي در قبرس؛

روزهاي دشوار پيش روي قبرسي‌ها/هجوم مردم به فروشگاه‌ها

طرح نجات مالي قبرس با وجود تاثير منفي بر زندگي مردم اين کشور نمي تواند به طور کامل به بحران قبرس پايان دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پرس‌تي‌وي؛ مقام اروپايي اعلام کرد دستيابي به توافق درباره کمک مالي به قبرس دشوار بوده است.

 
"يروئين ديجسيلبلوئم" رئيس گروه اروپا گفت: سرانجام گروه اروپا توانست با مقامات قبرس به توافق جديدي براي تعديل برنامه اقتصادي اين کشور دست پيدا کند. همانطور که همه مي‌دانيد دستيابي به اين توافق بسيار دشوار بوده است. به هرحال، همه اعضاي گروه اروپا و سه نهاد مطرح (صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا و بانک مرکزي اروپا) با اين طرح موافقت کردند.

 

طرح نجات مالي قبرس با وجود تاثير منفي بر زندگي مردم اين کشور نمي تواند به طور کامل به بحران قبرس پايان دهد.

 
توافق براي تصويب طرح نجات مالي قبرس پس از مذاکرات فشرده و دشوار به دست آمد و رئيس جمهور قبرس در نشست بروکسل با صراحت تهديد کرد که استعفا خواهد داد.
اين سخنان رئيس جمهور قبرس خطاب به "کريستين لاگارد" رئيس صندوق بين المللي پول بود.
 
در اين طرح انواع ماليات‌ها بر سپرده هاي کمتر از صد هزار يورو لغو شد. اعلام احتمال اعمال ماليات بر سپرده‌ها در قبرس باعث نارضايتي مردم شده بود و پارلمان اين کشور هم اين طرح را رد کرد. اين توافق همچنين شامل انحلال دومين بانک بزرگ قبرس است
 
در ادامه اين گزارش آمده است: اعضاي اتحاديه اروپا مي گويند اين طرح براي خروج کامل قبرس از بحران کافي نيست و اين کشور در آينده با روزهاي دشواري همراه خواهد بود.

 

براساس گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره؛ شهروندان قبرسي براي خريد کالاهاي مورد نياز خود به فروشگاه‌ها هجوم آوردند؛ چرا که مردم نگران کمبود عرضه کالاها به علت بحران مالي در اين کشور هستند.

 
صاحبان فروشگاه‌ها در قبرس افزايش فروش خود در روزهاي گذشته را تاييد کردند و به گفته صاحبان فروشگاه‌ها مردم قبرس بيشتر به دنبال خريد مواد غذايي هستند.
 
ادامه بسته ماندن بانک‌ها و محدود شدن برداشت پول از دستگاه‌هاي خودپرداز در قبرس نگراني مردم اين کشور را تشديد کرده است.
برچسب ها: قبرس ، دشوار ، اروپا ، بانک ، فروشگاه ، هجوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار